حدود ۵۰ درصد ظرفیت مراکز اقامتی شهرستان رامسر تکمیل شد

نوشهر- ایرنا- رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رامسر گفت : از آغاز طرح خدمات سفرهای نوروزی ظرفیت حدود ۵۰ درصد تخت های مراکز اقامتی این شهرستان غرب مازندران تکمیل شده است.

نادر سحرخیز روز چهارشنبه در گفت و گو خبرنگار ایرنا افزود : از زمان اجرای طرح ستاد خدمات سفرهای نوروزی از ۲۷ اسفندماه سال گذشته تا روز گذشته دست کم ۵۵ هزار مسافر اقامت در شب در این شهرستان به ثبت رسید در حالی که آمار تخت های مراکز اقامتی اعم از هتل ها، متل ها، اردوگاه ها، خانه مسافر ها، اقامتگاه های بوم گردی و ویلا ها در این شهرستان حدود ۱۱۵ هزار تخت است.

وی اظهار کرد : با توجه به افول شیوع کرونا استقبال مسافران و گردشگران داخلی و خارجی به خطه شمال به ویژه مازندران و غرب این استان بسیار چشمگیر است به طوری که بیشتر تخت های مراکز اقامتی رسمی به ویژه هتل ها از ماه پیش رزرو شد و افزون برآن برابر آمار رسمی دست کم ۲۵۰ هزار نفر هم درحین گذر از این شهرستان از جاذبه های گردشگری و مراکز تاریخی و تفریحی نظیر موزه ها، قلعه مارکو، منطقه گردشگرپذیر دالخانی، آبشار ها و جواهرده، باغ تاریخی ۳۳ هکتاری و تله کابین، مجتمع آرامش و نمایشگاه صنایع دستی بازدید داشتند.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رامسر، آمار مسافران ثبت شده اقامت درشب نوروز سال گذشته در این شهرستان را دست کم یک میلیون نفر اعلام کرد و گفت : با توجه به مساعد شدن شرایط آب و هوایی در روزهای آینده و محاسبه آمار مسافران اقامت در شب روز های گذشته در این شهرستان پیش بینی می شود در نوروز امسال دست کم ۵۰۰ هزار مسافر بیش از نوروز سال گذشته اقامت در شب در این شهرستان ثبت شود.

سحر خیز افزود : هم اینک اعضای ستاد خدمات سفرهای نوروزی در آمادگی کامل در این استان فعالیت دارند و از این مراکز اقامتی مستمر سرکشی می کنند تاکنون موردی از افزایش تعرفه ها، مسائل رعایت نکردن بهداشتی و امنیتی و انتظامی به این ستاد گزارش نشده است.

این مسوول میراث فرهنگی اظهار کرد : افزون بر این اقامت تعداد ۲ باشگاه ورزشی هم برای پناه دادن به مسافران و گردشگران بی بضاعت در این شهرستان در نظر گرفته شده و یکی از ماموریت های شهرداری جلوگیری از برپایی چادر مسافران در پارک ها و بوستان های شهری است که تاکنون این موارد مشاهده نشده است.

رامسر با برخورداری از موقعیت های ممتازی نظیر همسایگی نزدیک باجنگل های سرسبز هیرکانی، پهنه آبی خزر، هتل های تاریخی، چشمه های آب گرم معدنی، فرودگاه، کاخ موزه، قلعه مارکوه، جاده چشم نواز جنگلی جواهرده و منطقه گردشگرپذیر دالخانی و اقامتگاه های بوم گردی ازدیرباز تاکنون خاستگاه میلیون ها گردشگرو مسافر بوده است و این شهرستان در غربی ترین نقطقه استان مازندران قرار دارد و هم مرز با استان گیلان است.

این شهرستان که به عروس شهرهای ایران شهرت دارد دست کم ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

برابر گزارش اداره کل میراث فرهنگی مازندران در تعطیلات نوروزی امسال تاکنون افزون هشت میلیون مسافر و گردشگر به این استان سفر کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha