حذف بساط چادرخوابی مسافران نوروزی درمازندران/ اقامت میلیونی هموطنان در خوابگاههای دانشجویی

ساری - ایرنا - تدبیر استاندار مازندران برای ساماندهی و جلوگیری از چادرخوابی مسافران در خیابان ها و معابر جواب داد و سه میلیون و ۵۰۰ نفر شب اقامت مسافران نوروزی استان در خوابگاههای دانشجویی، سالن های ورزشی و سالن های ادارات انجام گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا استاندار مازندران با بیان این که مسوولان شهری استان از کنار چادرخوابی مسافران براحتی عبور نکنند گفت:‌شهرداران حداقل امکانات برای اسکان گردشگران داخلی را در تعطیلات نوروزی پیش رو فراهم کنند.

سید محمود حسینی افزود:‌مازندران به عنوان مقصد گردشگری باید همیشه زیرساخت های مناسب برای پذیرایی از گردشگران را داشته باشد و بشدت باید با سهل انکاری برخی مسوولان شهری در تامین امکان اسکان مسافران اقدام کنند .

این مطالب بخشی از سخنان استاندار مازندران در همایش پانزدهم اسفند پارسال در جمع شهرداران این استان است که در خصوص ممنوعیت چادرخوابی بیان کرد .

در ادامه این دستور و تاکید استاندار مازندران مجموعه اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان نیز وارد عمل شد . معاون این اداره کل در مصاحبه با خبرنگار ایرنا از هماهنگی با ادارات دارای ظرفیت اقامت موقت از جمله اوقاف و امور خیریه - ورزش و جوانان و آموزش و پرورش خبر داد و گفت : ظرفیت این ادارات در قالب سالن ورزشی - خوابگاه دانشجویی و مساجد برای این منظور بکار گرفته می شود.

اکنون و پس از ۱۶ روز از فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر در مازندران نیمی از اقامت مسافران ثبت شده در این استان در همین ظرفیت های تعبیه شده برای جلوگیری از چادرخوابی است .

بنا به اطلاعات ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران از ۱۶ اسفند پارسال تاکنون بیش از ۶ میلیون نفر شب اقامت در این استان ثبت شد که از این تعداد سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر شب اقامت در فضاهای اقامتی موقت تعبیه شده است .

ثبت بیش از ۶ میلیون اقامت مسافران نوروزی مازندران

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت : از۱۶اسفند ۱۴۰۱ تاکنون بیش از ۶میلیون و ۱۷۱هزار نفر شب اقامت مسافران در استان ثبت شده است.
مهران حسنی افزود: در همین حال سه میلیون و ۵۰۰هزار نفر شب اقامت مسافران مازندران در مراکز اقامتی که برای جلوگیری از چادرخوابی آنها درنظر گرفته شد سر کردند .
وی ادامه داد : با توجه به پیش‌بینی حضور پر تعداد مسافران در ایام نوروز در مازندران ظرفیت اماکن شهرداری‌های استان برای اسکان مسافران استفاده شد.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گفت : برای این منظور به شهرداری‌هایی که دارای مکان هایی با امکانات سرویس بهداشتی و حمام هستند اجازه داده شد تا مسافران در این فضاها اقدام به نصب چادر کنند.
حسنی گفت: علاوه‌بر بهره‌گیری از این ظرفیت، ستاد اجرایی سفر نوروزی مازندران از دانشگاه‌های استان خواسته بود تا ظرفیت خوابگاه‌های خود را برای اقامت مسافران نوروزی قرار دهند و از این اقامتگاه‌های موجود بمنظور ظرفیت کمکی استفاده شده است.
معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران همچنین از اعلام ستاد اجرایی خدمات سفر نوروزی مازندران به اداره‌کل ورزش و جوانان استان با هدف آمادگی برای استفاده از ظرفیت سالن‌های ورزشی به‌منظور اقامت مسافران پیش از نوروز خبر داد و گفت :ازاماکن سرپوشیده همچون سالن های ورزشی برای اقامت کوتاه مدت مسافران استفاده شده است.

حذف بساط چادرخوابی مسافران نوروزی درمازندران/ اقامت میلیونی هموطنان در خوابگاههای دانشجویی

سرریز مسافران در بوم گردی ها
وی همچنین از سرریز مسافر در برخی مراکز اقامتی مازندران خبرداد و گفت : هم اکنون ظرفیت اقامت در تمامی واحدهای بوم گردی استان که حدود ۳۵۰ واحد است تکمیل شده است.
مازندران با یک میلیون و ۲۵۰هزار نفر ظرفیت اقامتگاه‌های رسمی در قالب هتل ، متل ، هتل آپارتمان ، مسافرخانه ، بوم‌گردی برای خدمات رسانی به مسافران نوروزی پای کار است.
حسنی با اشاره به وجود حدود پنج هزار خانه مسافر در مازندران گفت : یک میلیون و ۹۵۵هزار نفر شب اقامت در این اماکن ثبت شد که یک سوم اقامت های نوروزی مازندران در این فضاها انجام شده است.
وی ادامه داد : میزان اقامت در خانه های مسافر و بوم گردی های مازندران در نوروز امسال به نسبت سال‌های قبل بیشتر شده است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران از برگزاری جلسه با حضور مسولان اداره کل ورزش و جوانان ، آموزش ‌وپرورش ،اوقاف و امور خیریه استان بمنظور تقاضا برای افزایش ظرفیت های اقامتگاه مسافران نوروزی خبر داد .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha