تنگه رغز داراب فارس، عروس دره‌های ایران + فیلم
تنگه رغز داراب فارس

شیراز -ایرنا- تنگه رغز داراب استان فارس، نام تنگه‌ای زیباست که به نام عروس دره های ایران شهرت دارد. بسیاری از گردشگران و میهمانان نورزی علاقه مند به دره نوردی این تنگه را در نوروز برای کوهنوردی و دره پیمایی انتخاب می کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عروس تنگه‌های ایران، جایی است که آب و سنگ جلوه‌های زیبای معماری طبیعت را ایجاد کرده، صدای دلنشین آبشارها که برخی از آنها تا ۶۵ متر ارتفاع دارد و وجود ماهی‌های قزل آلا به این تنگه در سالی که باران نعمت الهی فارس را فرا گرفته جلوه خاصی داده است.

آبی که در این تنگه جریان دارد از چشمه‌ای در دل جنگل سرازیر می شود که مسافت آن پنج کیلومتر است و در مسیر تنگه رجزچندین حوضچه طبیعی زیبا به عمق ۶ تا ۲۰ متر همراه با آبشارها و آبگیرهای کوچک و بزرگ وجود دارد.

تنگه رغز داراب فارس، عروس دره‌های ایران + فیلم
چرا تنگه رغز

چرا تنگه رغز؟ در کجا واقع است

مدیرکل اسبق ورزش و جوانان استان فارس که اهل شهرستان داراب است، پنجشنبه سوم فروردین ماه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: رغز در لغت به‌معنای راه لغزنده و بکر است که مردمان محلی به آن تنگ رودخیز هم می‌گویند که با آبی زلال در۲۰ کیلومتری غرب داراب و در شمال روستای حسن آباد این منطقه قرار دارد.

سید غلامرضا کمانه ادامه داد: در این منطقه حدود هفت حوضچه آبگیر دارد که هر حوضچه یک آبشار بسیار زیبا در دل خود جای داده و اطراف هر حوضچه هم گیاهان زیبا و دارویی رویش کرده است.

وی اضافه کرد: از این هفت حوضچه، سه حوضچه آن کاملا سنگی است که درون کوه به صورت طبیعی و توسط آب به وجود آمده وآب حوضچه ها بسیارشفاف و تمیز است و دمای تنگه رغز نسبت به روستاهای اطراف آن حدود پنج درجه سانتی گراد خنک تر است.

تنگه رغز داراب فارس، عروس دره‌های ایران + فیلم
داشتن تجهیزات کافی برای رفتن به تنگه رغز

تجهیزات کافی

کمانه گفت: با توجه به صعب العبور بودن مسیر، توصیه می شود گردشگران با تجهیزات کافی سفر و از افراد آشنا و بومی به عنوان راهنما استفاده کنند و بهترین زمان برای دیدن این منطقه زیبا و طبیعی فصل بهار و تابستان است.

آبشارهای تنگه رغز

به گزارش ایرنا، در این تنگه آبشارهایی با نام نگین، بوم، مسعود، گلاب، فتح ، حکمت، کبوتر، جام، فراز، آذرخش، یادگار و وداع وجود دارد که ارتفاع برخی از آن ها از چهار متر تا ۶۵ متر می رسد.

شهرستان داراب در فاصله ۲۲۵ کیلومتری شرق شیراز در استان فارس قرار دارد.

تنگه رغز داراب فارس، عروس دره‌های ایران + فیلم
آبشارهای تنگه رغز

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha