۳ فروردین ۱۴۰۲، ۳:۱۹
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85064055
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

عربستان طرح صهیونیست‌ها برای بازگشت شهرک‌نشینان به کرانه باختری را محکوم کرد

تهران- ایرنا- عربستان سعودی چهارشنبه شب طرح رژیم صهیونیستی برای بازگشت شهرک‌نشینان به شمال کرانه باختری را محکوم کرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، وزارت خارجه عربستان سعودی اعلام کرد تصمیم مقام‌های اسرائیلی مبنی بر اجازه اسکان مجدد شهرک نشینان در مناطق شمال کرانه باختری در فلسطین را به شدت محکوم می‌کنیم.

وزارت خارجه عربستان سعودی افزوده است: این تصمیم نقض آشکار کلیه قوانین بین‌المللی است و تلاش‌های صلح منطقه‌ای و بین‌المللی را تضعیف می‌کند و مانع از راه‌حل‌های سیاسی مبتنی بر ابتکار صلح عربی و تضمین برپایی کشور فلسطینی در مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی می‌شود.

پارلمان رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه طرح لغو قانون موسوم به «قانون قطع تماس» را به تصویب رساند که با لغو یک قانون مصوب سال ۲۰۰۵ امکان بازگشت اشغالگران به شهرک‌های تخلیه‌شده در شمال کرانه باختری و نوار غزه را فراهم می‌کند.

این قانون در سال ۲۰۰۵ اجرایی شد و دستور برچیدن ۲۱ شهرک صهیونیست‌نشین در شمال کرانه باختری و نوار غزه و تخلیه شهرک‌نشینان اسرائیلی و ارتش رژیم از این منطقه را صادر کرده بود. روزنامه تایمز اسرائیل گزارش داده است طرح لغو برخی از بندهای «قانون قطع تماس» با ۳۱ رأی موافق و ۱۸ رای مخالف به تصویب رسید.

به گزارش ایرنا، شورای امنیت سازمان ملل متحد ۲۰ فوریه ۲۰۲۳ / اول اسفند ۱۴۰۱ با صدور بیانیه‌ای رسمی، طرح رژیم صهیونیستی برای گسترش شهرک‌سازی‌ها در اراضی اشغالی فلسطین را محکوم کرد؛ اقدامی که پس از ۶ سال از آخرین قطعنامه این شورا صورت گرفت و آمریکا نیز در نقش مخالف متحد دیرینه‌اش ظاهر شد.

آخرین بار، در دسامبر ۲۰۱۶ دولت باراک اوباما رئیس‌جمهور ایالات متحده به قطعنامه‌ای در شورای امنیت که از رژیم صهیونیستی خواسته بود شهرک‌سازی را متوقف کند، رای ممتنع داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha