۳ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۴۵
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85064214
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

هوای همدان گرم می شود

۳ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۴۵
کد خبر: 85064214
هوای همدان گرم می شود

همدان-ایرنا- کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان همدان گفت: وضعیت پایدار جوی و کاهش ابرناکی موجب افزایش دمای هوای روزانه مناطق مختلف استان در روزهای آینده خواهد شد.

"محمد حسن باقری شکیب" روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان در ۲۴ ساعت آینده، نیمه ابری تا قسمتی ابری و در ساعت‌های بعد از ظهر وزش باد ملایم پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: فعالیت سامانه بارشی جدید در ساعاتی از عصر شنبه موجب افزایش ابر و احتمال رگبار باران و رعد و برق در برخی از نقاط استان می شود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان همدان گفت: سامانه بارشی در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در استان همدان نیز فعال است و در برخی ساعات رگبار باران، رعد و برق و بارش ملایم باران پیش بینی می شود.

باقری شکیب اظهار داشت: بیشترین میزان بارش های استان در ۴۸ ساعت گذشته در ایستگاه تاریک دره همدان با ۱۶ میلی متر و ایستگاه سعیدیه همدان با ۱۵ میلی متر گزارش شده است.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته نهاوند با هشت درجه سانتی‌گراد بالای صفر و گل تپه با ۲ درجه سانتی‌گراد زیر صفر به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط استان بودند.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان اظهار داشت: بیشینه دمای هوای همدان در ۲۴ ساعت گذشته هفت درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه دمای شهر نیز یک درجه سانتی‌گراد زیر صفر به ثبت رسیده است و امشب نیز در سردترین ساعات دمای این شهر ۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر پیش بینی می شود.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha