فرماندار: حفر چاه مطالبه جدی کشاورزان شهرستان مرزی درگز در خراسان رضوی است

مشهد- ایرنا- فرماندار درگز در شمال خراسان رضوی گفت: در حال حاضر صدور مجوز و حفر چاه در مناطق مرزی این شهرستان در استان مطالبه جدی کشاورزان درگزی است.

محمد کرمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این شهرستان مرزی دارای منابع قابل‌توجه آب زیرزمینی است اما دامداران و کشاورزان این شهرستان به دلیل ممنوعیت حفر چاه، امکان بهره برداری از این منابع خدادادی را ندارند.

وی گفت: هر چند حفر چاه در مناطق مرزی شهرستان با شرایط خاص مجاز اعلام شده اما عملاً کشاورزان یا امکان بهره برداری از این چاه ها را ندارند و یا هزینه انتقال آب آنها بالاست.

فرماندار درگز اظهار داشت: در حال حاضر شیب سفره های زیرزمینی در این شهرستان به سمت همسایه شمالی است و مطابق اطلاعات کارشناسی شده بواسطه حفر چاه های متعدد در خارج از مرزها این منایع زیرزمینی بدون دسترسی ایران در حال برداشت است و با ممنوعیت حفر چاه عملاً کشور از این منابع بی‌بهره مانده است.

کرمی افزود: شهرستان درگز از نظر خاک و آب و هوا برای کشاورزی بسیار مساعد است و از طرفی معیشت نزدیک به نیمی از جمعیت ۷۵ هزار نفری این شهرستان در ارتباط مستقیم با آب و منابع آبی است.

وی گفت: متولیان امور آب و آب منطقه ای خراسان رضوی باید در خصوص بهره‌مندی کشاورزان و دامداران این شهرستان مرزی از منابع زیرزمینی چاره اندیشی کنند.

شهرستان مرزی و کوهستانی و ۷۵ هزار نفری درگز در ۲۵۴ کیلومتری شمال مشهد و در جوار مرز ایران و ترکمنستان علاوه بر چهار شهر درگز، لطف‌آباد، نوخندان و چاپشلو، ۱۲۲ روستا دارد که ۱۱۰ روستای آن دارای جمعیت بیش از ۲۰ خانوار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha