۳ فروردین ۱۴۰۲، ۲۱:۴۴
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85064645
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سران اتحادیه اروپا بر تشدید فشارها به روسیه تاکید کردند

تهران- ایرنا- سران اتحادیه اروپا پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای از تشدید  فشارها و تحریم‌ها علیه روسیه، خرید مشترک مهمات برای اوکراین و ارسال موشک‌های سطح به سطح به آن کشور حمایت کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از تاس، سران اتحادیه اروپا در بیانیه خود اعلام کردند: اتحادیه اروپا به حفظ فشار بر روسیه از جمله اقدامات محدودیت‌ساز بیشتر و اجرای سقف قیمتی بر نفت روسیه متعهد است.

این بیانیه افزود: شورای اروپا بر اهمیت و فوریت افزایش تلاش‌ها برای اجرای موثر تحریم‌ها در سطح اروپا و کشورهای ملی تاکید می‌کند.

سران اتحادیه اروپا همچنین خاطرنشان کردند که این اتحادیه «همکاری با شرکای خود برای مقابله با روایت‌های غلط روسیه و انتشار اطلاعات اشتباه درباره جنگ را گسترش خواهد داد.»

رهبران اتحادیه اروپا در بیانیه خود افزودند که اگر درخواستی از سوی اوکراین دریافت کنند شورای اروپا از ارسال موشک‌های سطح به سطح و یک میلیون گلوله توپ به آن کشور حمایت خواهد کرد.

در همین حال، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد که ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین از تصمیم اروپا درباره خرید مشترک مهمات برای کشورش تشکر کرد.

یک دیپلمات آگاه که خواست نامش فاش نشود، گفت که زلنسکی از رهبران اروپا خواست تا هواپیماهای مدرن و موشک‌های دوربرد در اختیار کشورش قرار دهند.

کایا کالاس نخست وزیر استونی ماه گذشته میلادی با اشاره به کمبود مهمات در اوکراین پیشنهاد داده بود تا اعضای اتحادیه اروپا مشترکا برای اوکراین مهمات خریداری کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha