۳ فروردین ۱۴۰۲، ۲۱:۵۵
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85064650
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ادعای آمریکا: چین کشتی ما را از منطقه خارج نکرده است

۳ فروردین ۱۴۰۲، ۲۱:۵۵
کد خبر: 85064650
ادعای آمریکا: چین کشتی ما را از منطقه خارج نکرده است

تهران-ایرنا- نیروی دریایی آمریکا روز پنجشنبه مدعی شد ارتش چین کشتی جنگی این کشور را از آب‌های نزدیک جزایر چین خارج نکرده است.

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا از "اسپوتنیک" سخنگوی ناوگان هفتم آمریکا در گفت و گو با خبرنگاران ادعا کرد: کشتی جنگی یو اس اس میلیوس در حال انجام عملیات معمولی در دریای جنوب چین بوده است و از این منطقه اخراج نشده است. آمریکا به پرواز، دریانوردی و فعالیت در هر کجا که قوانین بین المللی اجازه دهد، ادامه خواهد داد.

آمریکا با ادعای مخالفت با طرح‌های «توسعه‌طلبانه» چین، به طور معمول ادعاهای حاکمیتی چین را در هر منطقه‌ای که مورد مناقشه باشد نادیده می‌گیرد و این اقدامات را «آزادی عملیات ناوبری» توصیف می‌کند.

اگرچه واشنگتن در توجیه اقدامات خود کنوانسیون سازمان ملل را مثال می‌زند اما این کشور هیچگاه این کنوانسیون را امضا نکرده است.

به گزارش ایرنا, ارتش چین اعلام کرد که یک ناوشکن آمریکایی را که به شکل غیرقانونی وارد آبهای چین جنوب و نزدیک جزیره پاراسل شده را رصد و آن را از این محدوده خارج کرده است.

در بیانیه‌ای که روز پنجشنبه از سوی ارتش چین منتشر شده، آمده است: این ناوشکن آمریکایی بدون اجازه دولت چین و به شکل غیرقانونی وارد آبهای این کشور شده و صلح و ثبات در این آبراه پرازدحام را تضعیف کرده است.

تیان جونلی سخنگوی فرماندهی بخش جنوبی ارتش چین در مصاحبه با خبرنگاران گفت: «نیروهای ارتش در بالاترین سطح هشدار هستند و اقدامات لازم برای حفظ تمامیت ارضی، صلح، ثبات و امنیت در آب‌های دریای چین جنوب را انجام خواهند داد.»

تنش‌ها میان چین و آمریکا در منطقه رو به افزایش است و ایالات متحده به تقویت متحدانش در منطقه آسیا - اقیانوسیه برای رویارویی با پکن درباره دریای چین جنوب و تنگه تایوان ادامه می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha