خطیب جمعه بیرجند: فشار اقتصادی بخشی از جنگ ترکیبی است

بیرجند - ایرنا - امام جمعه موقت بیرجند گفت: فشار اقتصادی بخشی از جنگ ترکیبی است تا مردم ناراضی و دچار استیصال شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام سید محمدباقر عبادی در خطبه‌های اولین نماز جمعه بیرجند در سال ۱۴۰۲ که در مسجد جامع مصلی المهدی (عج) برگزار شد افزود: هدف تحریم‌ها ایجاد تورم و فشار اقتصادی بر ملت ایران بوده که ناجوانمردانه انجام شده است.

وی گفت: نقشه‌های شوم اسرائیل و آمریکا و استکبار جهانی با هر ابزاری پیاده می‌شود که بدترین آن تحریم است البته هدف نهایی آنها این موضوع نیست بلکه بعد از فشار اقتصادی به مردم، جنگ ترکیبی را به شکل تمام عیار پیاده می‌کنند.

خطیب جمعه بیرجند افزود: لذا در شرایط تورم هر نانی بر تنور داغ می‌چسبد چون همه از فشارهای اقتصادی گلایه‌مند و دل‌شکسته هستند پس هر حرفی را باور می‌کنند.

وی اظهار داشت: هزاران دروغ در اغتشاشات اخیر گفته شد و برخی افراد هم باور کردند زیرا تحت فشار اقتصادی بودند و اگر تورم نبود، تهاجم رسانه‌ای غرب علیه ملت ایران ابتر می‌ماند.

حجت‌الاسلام عبادی گفت: در حالی که عمیق‌ترین معارف و بهترین سبک زندگی متعلق به اسلام است اما تورم و فشار اقتصادی باعث می‌شود برخی مردم در زندگی کم بیاورند.

وی افزود: فشار اقتصادی باعث می‌شود برخی جوانان قدر نعمت‌های دینی و ملی را ندانند و آرمان‌های خود را در آن سوی آب جستجو کنند.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۲ با عنوان سال «مهار تورم و رشد تولید» از سوی مقام معظم رهبری گفت: پیام نوروزی رهبر انقلاب با همراهی مردم و دولت می‌تواند بسیار راهگشا باشد و اینکه ایشان از مهار تورم و رشد تولید می‌گویند برای مقابله با این هدفگذاری دشمن است.

وی افزود: دولت خدمتگزار برای مهار تورم باید از کارشناسان زبده استفاده کند و زمان آزمون و خطا به پایان رسیده است.

حجت‌الاسلام عبادی اظهار داشت: مهار تورم و رشد تولید از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که هدف از فشار اقتصادی بر کشور این است که مردم از سبک زندگی دینی فاصله بگیرند و دچار استیصال شوند تا مملکت به شکست و اضمحلال برسد.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری درخصوص مردمی‌سازی اقتصاد گفت: دولت انقلابی باید به این فرمایش مقام معظم رهبری عمل کند تا هزینه‌ها کاهش و درآمدها افزایش یابد.

خطیب جمعه بیرجند ادامه داد: دولت گسترده و بزرگ یقینا ناکارآمد است لذا کوچک‌سازی دولت باید در دستور کار باشد.

وی به وجود چهار میلیون کارمند در بدنه اجرایی دولت اشاره کرد و گفت: خصوصی‌سازی اقتصادی منجر به افرایش درآمد و چاپک‌سازی دولت می‌شود لذا مردمی‌سازی اقتصاد هم اهمیت زیادی دارد.

حجت‌الاسلام عبادی با اشاره به اینکه معارف عمیق دینی در مقابل تهاجم فرهنگی نادیده گرفته می‌شود افزود: مردم کشورهای غربی دچار بحران معرفتی و نگرشی هستند لذا برای اصلاح آن مطب فیلسوف ایجاد شده تا این قبیل افراد درمان شوند.

وی گفت: اما این فلاسفه نمی‌توانند بیمارانشان را درمان کنند لذا از مکتب اهل بیت و علمای شیعه کمک می‌گیرند.

امام جمعه موقت بیرجند در ادامه سخنانش با اشاره به اهمیت سیاست خارجی گفت: باید با دنیا و کشورهایی که رابطه با آنها گرگ و میش نیست تعامل خوبی داشته باشیم که در این زمینه دولت سیزدهم اقدامات خوبی انجام داده است.

وی تصریح کرد: توسعه روابط با کشورهای همسایه در دولت سیزدهم موفق بوده و توافق با عربستان هم اقدام خوبی است لذا کار انقلابی به معنای آن است که هوشمندانه عمل شود.

حجت‌الاسلام عبادی با بیان اینکه باید با روش‌های هوشمندانه در عرصه بین‌المللی عمل کنیم تا منافع مردم به دست آید افزود: دولت مذاکره با کشورهای دیگر را به خوبی در دست انجام دارد و مردم باید احساس کنند منافع آنها در رابطه با سیاست خارجی حاصل می‌شود.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران از منافع مردم کوتاه نمی‌آید لذا آن زمان که بخش زیادی از کشور بخشیده شد، گذشت و اکنون منافع مردم خط قرمز نظام است و جایی اگر تقابل لازم باشد باید مورد تاکید قرار گیرد.

خطیب جمعه بیرجند همچنین با اشاره به هفتم فروردین روز هنرهای نمایشی اظهار داشت: از هنرهای نمایشی برای جهاد تببین استفاده شود تا اهداف انقلاب و اسلام را بتوان به درستی بیان کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha