۴ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۳۰
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85064993
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تحقق شعار امسال رهبری برطرف‌کننده مشکلات اقتصادی کشور است

سنندج- ایرنا- امام جمعه سنندج به شعار" مهار تورم، رشد تولید" امسال رهبری اشاره کرد و گفت: اگر دولت و مسئولان به این شعار عمل کنند بسیاری از مشکلات اقتصادی و معیشت مردم رفع می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا فایق رستمی در اولین خطبه‌های نماز جمعه سنندج در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: همه دستگاه‌ها از جمله دولت باید تلاش خود را بکار گیرند تا با تحقق شعار رهبر معظم انقلاب، مشکلات موجود برطرف و زمینه رفاه مردم فراهم شود.

وی لازمه مهار تورم را توجه به مناطق کمتر توسعه‌ یافته دانست و افزود: نیاز است در چنین مناطقی از جمله کردستان، واحدهای صنعتی بزرگ ایجاد و به توسعه گردشگری و ساماندهی مرز توجه شود.

خطیب جمعه سنندج بر لزوم مشارکت نخبگان و تحصیلکرده‌ها برای تحقق رونق تولید در کشور تاکید کرد و ادامه داد: مسئولان زمینه لازم را برای حضور سرمایه گذاران با پرداخت وام کم‌بهره فراهم کنند، چراکه رفع مشکلات اقتصادی، نیازمند توسعه سرمایه‌گذاری است.

ماموستا رستمی با بیان اینکه ایران از لحاظ منابع خدادادی و انسانی، ثروتمند است، یادآور شد: ظرفیتی مانند دریاچه زریبار مریوان، فرصت خوبی برای جذب سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری و به دنبال آن توسعه اقتصادی در منطقه است‌.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها به حلول ماه مبارک رمضان اشاره کرد و از نمازگزاران خواست از فرصت این ماه، برای توبه و نزدیکی به بارگاه خداوند به بهترین شیوه استفاده کنند.

کمک به فقرا و تهیدستان، لزوم اتحاد جامعه اسلامی و تقدیر از تلاش پلیس‌راه، هلال احمر، شهرداری و دیگر دستگاه‌ها به واسطه خدمات شبانه‌روزی از دیگر مطالبی بود که امام جمعه سنندج به آن اشاره کرد.

نماز جمعه سنندج هر هفته در مسجد دارالاحسان سنندج که در ضلع شمالی خیابان امام خمینی(ره) واقع شده، برگزار می‌شود.

مسجد دار الاحسان سنندج از مساجد قدیمی کشور محسوب می شود و برابر کتیبه‌های موجود در بنای آن، این مسجد سال ۱۲۲۷ هجری قمری توسط امان الله خان اردلان والی کردستان ساخته شده و از نظر فضاهای موجود مشتمل بر ۲ ایوان شرقی و جنوبی، گلدسته های موجود بر بالای ایوان شرقی، صحن مرکزی، ۱۲ حجره اطراف، شبستان ستوندار با ۲۴ ستون سنگی مارپیچ است.

در سال های اخیر به دلیل افزایش تعداد نمازگزاران صحن جدید این مسجد در پنج طبقه نیز احداث شده و زنان و مردان مومن سنندجی هر هفته نماز وحدت بخش جمعه را در این مکان اقامه می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha