۴ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۲۵
کد خبر: 85065054
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه کرمان: مردم در بخش معیشت و اقتصاد باید زندگی آرام داشته باشند

کرمان - ایرنا - نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه از جمله محورهای مهم برای پیشرفت کشور، توجه به نیازهای مردم در حوزه های مختلف اقتصادی، معیشتی است، گفت: مردم در بخش معیشت و اقتصاد باید زندگی آرام و رو به جلو داشته باشند و این حق مردم است .

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرمان افزود: کشوری که بخواهد پیشرفت کند نیازهای اساسی دارد، اول این است که مردم در حاکمیت و حکمرانی نقش اساسی داشته باشند یعنی حاکمیت مبتنی بر نظر مردم و چارچوب اسلام باشد به همین دلیل انتخابات‌های متعدد در مقاطع مختلف نظام جمهوری اسلامی ایران اتفاق افتاد.
وی با اشاره به اینکه در واقع استقلال سیاسی کشور مبتنی بر نگاهی است که مردم دارند، گفت: دومین نیاز برای پیشرفت کشور، جاری شدن اعتقادات و فرهنگ در جامعه است، به ارزش‌های دینی که مردم پای آن ایستادند و برایش شهید دادند باید کامل توجه شود.
امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه توجه به نیاز اقتصادی مردم محور دوم برای پیشرفت کشور است، گفت: متناسب با این نیاز مردم رهبری معظم در سخنرانی اول سال و در نامگذاری امسال راهبردهای مناسب را اعلام کردند.
وی با اشاره به اینکه توجه به نیازهای اقتصادی محور سوم است ادامه داد: امسال سال مهار تورم است، یعنی بخش اقتصادی کشور چه دولتی و چه مردمی باید وظایف خود را به بهترین وجه انجام دهند، اولین مخاطب دولت انقلابی است که باید در راستای تورم کشور و رشد تولید هم در گزارشات و هم در عملکرد، همه سیاست‌ها را در این راستا بسیج کند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی اظهارداشت: مخاطب دوم این سخنرانی مردم هستند مردم وظیفه‌ای بسیار حساس دارند و آن اصلاح الگوی مصرف و جلوگیری از اسراف است.
وی ادامه داد: مخاطب سوم فرمایشات رهبری رسانه‌ها در کشور هستند. همه تریبون‌ها باید بسیج شوند اول امید بخشی را تزریق کنند و دوم در این بخش اقتصادی به کمک دولت و مردم بیایند.

وی گفت: وقت آن است که همه دست به دست هم دهیم و دولت، مردم و رسانه‌ها در کنار هم تلاش کنیم تا گفتمان رهبر معظم انقلاب اسلامی امتداد پیدا کند و در همه عرصه‌ها خود را نشان دهد و فقط به یک شعار اکتفا نکنیم.

وی با بیان اینکه در همه پرسی نظام جمهوری اسلامی سال ۵۸ مردم به این نظام رای دادند و نوع حکومت را مشخص کردند و گام بزرگ را برای تمدن اسلامی برداشتند ادامه داد: ۴۰ سال از انقلاب اسلامی را پشت سر گذاشتیم و در دهه پنجم در میانه راه هستیم، و دشمنی‌ها یکی پس از دیگری در این چهل و اندی سال بخشی درونی و پنهانی و بخشی آشکار وجود داشت.
امام جمعه کرمان خاطرنشان کرد: اما ملت عزیز و فهیم ایران اسلامی پشتیبان ولایت ماندند و با پشتیبانی از انقلاب با خدای خود عهد کردند که این انقلاب را به دست صاحب اصلی آن برسانند، البته در این مسیر وظایفی داریم که باید از فرماندهی نظام جمهوری اسلامی، رهبری آن و فرمایشات راهبردی در مقاطع مختلف برای ملت و مسئولان تبعیت و پیروی کنیم.

امام جمعه کرمان همچنین گفت: تقاضا دارم کسانی که در مسافرت هستند یا قصد مسافرت دارند به دستورات پلیس راهنمایی و رانندگی جامه عمل بپوشانند تا مسافرت‌های امن و به دور از حوادث غمبار داشته باشیم.

وی در خطبه‌های اول نیز با اشاره به اینکه قرار دادن زندگی بر مبنای تقوا باعث دستگیری پروردگار در سختی‌ها از انسان می‌شود، افزود: رعایت تقوا به خصوص در ماه رمضان باعث جلب رضایت پروردگار می‌شود.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه تربیت دینی و اسلامی سبب می‌شود سیر تکاملی انسان با سرعت بیشتر و متناسب با خواست خدا پیش رود، گفت: تربیت آنقدر مهم است که در راستای ماموریت همه انبیای الهی در طول تاریخ قرار داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha