به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا اکبری روز جمعه در جلسه شورای ترافیک استان مازندران که در شهرداری مرزن آباد چالوس برگزار شد؛ افزود: در جاده کندوان سال گذشته بعد از پنچ سال، ۲ بار در ماه اردیبهشت طی یک هفته عملیات لق گیری سنگ ها انجام گرفت و اگر این اقدامات صورت نمی گرفت تلفات بیشتری داشتیم اما این کارها کافی نیست.
وی بیان داشت : هم اکنون در چهار نقطه این محور برای لق گیری مشغول کار هستند و امروز حجم زیادی از سنگ ها لق گیری شد اما هنوز هم سنگ های ناپایدار در کندوان وجود دارد.
وی اظهار کرد : برای رهاسازی سنگ در چهار نقطه محور کندوان فردا شنبه هم باید این مسیر بسته شود و حوالی ساعت ۱۴ فردا با اطمینان خاطر بیشتر تردد برقرار خواهد شد.
اکبری افزود: کندوان آبستن خطرات زیادی است و سد سیاه بیشه سبب شده سنگ کوه های این محور به حرکت در آمده و خود سد سیاه بیشه هم ممکن است به حرکت در آید.
معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جادی های کشور گفت : باید کارهای مطالعاتی و تحقیقاتی صورت گیرد و نقاط حادثه خیز کندوان هم تحقیق شده و امسال هم سعی می کنیم به صورت اساسی نقاط حادثه خیز کندوان را برطرف کنیم.
وی بیان داشت: پیمانکاران متعددی برای اصلاح و رفع نقاط حادثه خیز انتخاب کردیم که نظرشان این بود این مسیر طی ۶ ماه باید بسته شود که اعتقادشان این بود نمی شود از بالا عملیات لق گیری انجام گیرد و پایین دست خودروها تردد داشته باشیم.
اکبری اضافه کرد : امسال جدای از اعتبارات استانی سعی می کنیم اعتبارات قابل توجه برای رفع نقاط حادثه خیز کندوان در نظر گرفته شود.
به گفته وی برای قطعه شماره سه آزاد راه تهران - شمال به سازمان برنامه بودجه پیشنهاد داده شد که از روش دیگری برای تسریع در ساخت این قطعه پیش بینی شود.
وی گفت : با زیر بار ترافیک رفتن قطعه ۲ آزاد راه تهران - شمال در آینده مشکلات ترافیکی خیلی بیشتر خواهیم داشت و همه باید کمک کنند تا برای ایمن سازی این مسیر موفق باشیم.
محور ارتباطی کرچ - چالوس ۱۶۰ کیلومتر طول دارد که ۹۰ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی استان مازندران واقع شده است.
به گزارش ایرنا، براساس آمار فرمانده پلیس راه کندوان از آغاز طرح نوروزی تاکنون بیش از ۸۰ مورد ریزش و سقوط سنگ در این محور گزارش شده است.
کندوان یکی از محورهای پرتردد و حیاتی کشور بوده و ریزش و سقوط سنگ های ریز و درشت این جاده کوهستانی تاکنون خسارت جانی و مالی زیادی برجا گذاشته که رفع این چالش اساسی به تاکید کارشناسان نیازمند برنامه ریزی، کارشناسی، اعتبار اختصاصی و همگرایی نهادهای مربوطه است.
نظر شما