۴ فروردین ۱۴۰۲، ۲۰:۵۵
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85065245
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰۰ کودک کار و خیابان در البرز شناسایی شدند

۴ فروردین ۱۴۰۲، ۲۰:۵۵
کد خبر: 85065245
۱۰۰ کودک کار و خیابان در البرز شناسایی شدند

کرج - ایرنا - مدیرکل امور اجتماعی استانداری البرز گفت : پارسال ۱۰۰ کودک ، نوجوان کار و خیابان در اجرای طرح سکنا(ساماندهی کودکان و نوجوانان کار و خیابان ) در این استان شناسایی و ساماندهی شدند.

به گزارش خبرنگارایرنا محمد جواد کاظمینی عصر جمعه در بازدید از مراکز نگهداری کودکان دختر و پسر ، کار و خیابان البرز افزود: همچنین سال گذشته ۲ مرکز جدید نگهداری کودکان به تنها مرکز موجود اضافه شده و ظرفیت این مراکز از ۳۰ نفر به ۱۵۰ نفر افزایش یافت.

وی هدف اصلی اجرای طرح سکنا را توانمندسازی و امیدآفرینی در بین کودکان کار و خیابان و حمایت از خانواده های آنان عنوان کرد.

۱۰۰ کودک کار و خیابان در البرز شناسایی شدند

کاظمینی گفت: یکی از امتیازات این طرح مشارکت و همکاری سمن ها و خیرین استان البرز است.

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز اضافه کرد: ازجمله شاخصه های این طرح می توان به بیمه عمر رایگان کودکان، آموزش مهارت های لازم به کودکان و خانواده های آنان، دوره های سلامت روان، حمایت های دیگر مادی و پشتیبانی از خانواده ها اشاره کرد.

کاظمینی اضافه کرد: در حال حاضر مرکز غربالگری و نگهداری شهیدفخری زاده تجهیز و آغاز بکار کرده و همچنین مرکز نگهداری شبانه روزی ماهدشت از جمله اقدامات دیگر در این حوزه است.

وی از دغدغه مندی و پیگیری ویژه استاندار البرز در حوزه های اجتماعی که باعث تحولات مهمی شده است و همچنین تلاش های دستگاه هایی مثل بهزیستی و شهرداری ها تشکر و قدردانی کرد.

کودک خیابانی بر اساس ماده یک پیمان نامه حقوق کودک، به افرادی اطلاق می‌شود که زیر ۱۸ سال می‌باشند، در خیابان زندگی و کار می‌کنند. خانواده ندارند یا امکان دسترسی به خانواده برخی از آنها وجود ندارد و بازگشت آنها نیز به خانواده امکان دارد و خانواده نیز منتظر بازگشت آنها است و همینطور کودکانی که خانواده منتظر آنان نمی‌باشد.

کودکان کار به گروهی از کودکان گفته می‌شود که به کار در بیرون از خانه اشتغال دارند. این نوع فعالیت طیف وسیعی از فعالیت‌ها از جمله انواع کار واقعی و کاذب، کارگری غیر حرفه‌ای، گدایی، واکس زدن، فروش کالاهای کم ارزش را شامل می‌شود.

کودکان کار معمولا در معرض آسیب های جسمی، روحی، روانی و اجتماعی قرار دارند. بسیاری از تحصیل محروم می شوند و به نیازهای کودکی آنان توجهی نمی شود. همچنین خطرات زیادی آن ها را تهدید می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha