استاندار: ورود مسافران نوروزی به استان سمنان ١۴ درصد افزایش یافت

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: ۶٣٧ هزار خودرو از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا دوم فروردین ۱۴۰۲ وارد استان شد که نسبت به سال قبل ۱۴ درصد افزایش داشت. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمدرضا هاشمی عصر جمعه در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان سمنان در اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، افزود: استان سمنان بین‌الحرمین و باب الرضا(ع) و به‌عنوان یکی از استانهای پهناور کشور میزبان مسافران حرم مطهر امام رضا(ع) است.

وی بیان کرد: مسافران و زائران حداقل هشت ساعت از طول مسیر خود را از جاده های استان سمنان عبور می‌کنند و با هدف اسکان مسافران تعداد یکهزار و ۴١١ کلاس درس در ۱۶۷ مدرسه با ظرفیت هفت هزار نفر شب مجهز شد که در شهرستانهای سمنان ، دامغان و شاهرود با استقبال فراوان همراه بوده است.‌

استاندار سمنان با اشاره به اینکه دببرخانه ستاد خدمات سفر در استان سمنان فعالیت دائمی دارد و این ستاد برنامه ریزی های نوروزی خود را از بهمن ماه ۱۴۰۱ با تشکیل جلسات به‌صورت هفتگی آغاز کرد، ادامه داد: از فروردین ماه نیز این جلسات به‌صورت روزانه تشکیل شده است.

وی یادآور شد: در استان سمنان ۲۷ موزه وجود دارد که از ابتدای سال تا کنون ١٢ هزار نفر بازدید کننده داشته است و ضریب اشغال تخت های اقامتی استان ۶۲ درصد بود.

هاشمی تاکید کرد: به‌منظور کاهش تصادفات جاده ای ، دهیاران روستاهای در مسیر اصلی تهران به مشهد موظف شده اند تا بصورت شبانه همراه با وسایل نقلیه مجهز به چراغ گردان در این محور مستقر شوند که این امر موجب کاهش سرعت خودروهای عبوری و افزایش آرامش شده است.‌

وی ابراز داشت: با هدف ایجاد آرامش و رفع دغدغه مندی خانواده های حادثه‌دیده در اثر تصادفات جاده ای، مدارس مجاور ببمارستانهای استان به‌عنوان همراه‌سرا مجهز شد که خدمات رایگان به مسافران حادثه دیده ارائه کنند.

به گفته استاندار سمنان، طی نوروز امسال تمام روستاهای هدف گردشگری فعالانه میزبان مسافران و گردشگران نوروزی هستند.

وی گفت که از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا ۲ فروردین ۱۴۰۲ بالغ بر ٩۵ هزار نفراز مراکز اقامتی استان استفاده کردند.

استاندار: ورود مسافران نوروزی به استان سمنان ١۴ درصد افزایش یافت

استاندار سمنان با اشاره به هدفگذاری افزایش مدت ماندگاری مسافران در استان برای نوروز، افزود: ۲۱ بازارچه با ۲۱۸ غرفه در سطح شهرستانهای استان برپا شد که این اقدام با هدف معرفی ظرفیت های هنری، صنایع دستی و همچنین به‌منظور رونق اقتصادی شکل گرفت که با رضایتمندی هنرمندان و علاقمندان همراه بوده است.‌

هاشمی ادامه داد: با هدف معرفی ظرفیت های فرهنگی و هنری استان در ۲۱ نقطه استان نوروزگاه برپا و برنامه های مختلف فرهنگی، موسیقی و نوروز خوانی ارائه می‌شود.‌

وی گفت: امسال برای نخستین بار تمام بیلبوردها و تابلوهای تبلیغاتی موجود در طول محور ۶۵۰ کیلومتری مسیر اصلی تهران به مشهد مقدس در استان سمنان با هدف معرفی ظرفیت های گردشگری استان در اختیار اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان قرار گرفت.

استاندار سمنان تاکید کرد: دهیاران روستاهای واقع در مسیر جاده اصلی تهران-مشهد موظف به معرفی مناطق میراثی و ثبت‌شده در فهرست آثار ملی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha