۷ فروردین ۱۴۰۲، ۸:۰۲
کد خبر: 85065443
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سال ۱۴۰۱ قرچک، امید به بازشدن گره پیشرفت در سایه سفر رئیس جمهور

قرچک - ایرنا - سال ۱۴۰۱ شهرستان قرچک را می‌توان به درستی سال پیشرفت و توسعه چشمگیر این منطقه از استان تهران یاد کرد، شهرستانی که در سایه سفر کوتاه مدت رئیس جمهور به آن امید دارد تا گره‌های کور پیشرفت آن باز شده و زمینه برای رشد و توسعه آن فراهم شود.

به گزارش ایرنا، قرچک به عنوان جوان‌ترین شهرستان استان تهران به دلیل برخورداری از اقوام مختلف کشور، به ایران کوچک معروف است، شهرستانی که با تپه هشت هزار ساله پردیس از قدمتی تاریخی برخوردار است و قرار گرفتن پل باقرآباد، محل شهادت کفن پوشان در قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲، آن را به عنوان یکی از بخش‌های مهم تاریخ سراسر افتخار انقلاب اسلامی تبدیل کرده است.

سال گذشته برای شهرستان قرچک، سالی همراه با پیشرفت و توسعه در سایه همدلی و مشارکت مردم و مسئولان بود و سفر یک روزه و کوتاه مدت رئیس جمهور به این شهرستان باعث شد تا زمینه برای باز شدن گره کور برخی از طرح‌ها از جمله تعیین تکلیف پروژه یکهزار و ۱۰۰ واحدی مسکونی سبحان باز شده و با اجرای طرح‌های تأمین برق و گاز شهرک صنعتی، زمینه برای تولید و ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار ایجاد شود.

سال گذشته رخدادهای تلخ و شیرینی در شهرستان قرچک به وقوع پیوست که خبرگزاری جمهوری اسلامی با پوشش آن تلاش کرد زمینه را برای اطلاع رسانی از خدمات دولت در این بخش از استان تهران فراهم کند.

خرداد خردادماه سال ۱۴۰۱ برای مردم شهرستان قرچک، یادآور سفر کوتاه آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان و تعیین تکلیف پروژه مسکونی یکهزار و ۱۰۰ واحدی سبحان پس از ۱۰ سال بود؛ سفری که برای مردم شهرستان قرچک برکات زیادی را به همراه دشت و اعتبارات بسیار مناسبی برای رفع مشکلات زیرساختی شهرستان به همراه داشت.

از دیگر اتفاقات سال گذشته در شهرستان قرچک می‌توان به اختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل دو زیرگذر شهرستان با راه‌آهن، بازدید وزیر وفت راه و شهرسازی به عنوان نماینده رئیس جمهور از بخش‌های مختلف شهرستان، آغاز جشنواره فرهنگی تابستانه در مناطق مختلف قرچک و افتتاح ایستگاه راه‌اهن اشاره کرد.

قرچک در سال های اخیر با توسعه زیرساخت هایی نظیر احداث بیمارستان دولتی، راه اندازی شهرک صنعتی و ایجاد مراکز درمانی روستایی و توسعه خدمت رسانی عمرانی در مناطق روستایی همراه بوده و به دلیل نزدیکی به پایتخت، از درصد رشد جمعیت بیشتری نسبت به سایر مناطق برخوردار شده است.

امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی این شهرستان از شهرک صنعتی پویا، بیمارستانی ۹۶ تختخوابی، زیر ساخت‌های بهداشت و امکانات مناسبی برخوردار است که البته با توجه به رشد فزاینده جمعیت، این امکانات نیز باید ارتقاء پیدا کند.

به گفته مسئولان شهرستان قرچک یکی از مطالبات مردم و مسئولان این شهرستان اتصال به بزرگراه غدیر ( چرمشهر – آبیک) بود که رئیس جمهور در سفرش به این منطقه در خصوص اجرای طرح مطالعاتی آن موافقت خود را اعلام کرده است.

شهرک صنعتی قرچک در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران با وسعت ۷۵۵ هکتار در چهار فاز عملیاتی شده که از سال ۹۱ پروژه های عمرانی فاز یک آن در ۲۲۰ هکتار آغاز شد.

سال ۱۴۰۱ قرچک، امید به بازشدن گره پیشرفت در سایه سفر رئیس جمهور

افتتاح مدرسه ۶ کلاسه و وبرگزاری مراسم تجلیل از نخبگان قرچکی با حضور معاون وزیر ورزش و جوانان و برگزاری مراسم تجلیل از سوادآموزان برتر نهضت سوادآموزی با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و رونمایی از سردیس شهید ستاری از دیگر رویدادهای سال گذشته شهرستان قرچک بود.

مردم شهرستان قرچک که در سال های اخیر طعم خوش خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی را چشیده اند؛ امیدوارند که با تلاش‌های دولت سیزدهم در سال جدید مشکلات آنان برطرف و خواست آن‌ها در دسترسی به قطار شهری، تکمیل کمربندی جنوبی، کمبود فضای آموزشی، تکمیل طرج جمع‌آوری فاضلاب و ارتقای مناطق پرجمعیت این شهرستان به بخش محقق شود.

شهرستان قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha