«فش کنگاور» دهکده ملی سازهای سنتی ایران است

۶ فروردین ۱۴۰۲، ۹:۲۵
کد خبر: 85065517
«فش کنگاور» دهکده ملی سازهای سنتی ایران است

کرمانشاه - ایرنا - رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کنگاور گفت: دهکده ملی سازهای سنتی ایران که در روستای هدف گردشگری «فش» از توابع شهرستان کنگاور قرار دارد میزبان مسافران نوروزی است.

«محمدجواد عظیمی» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اینکه مردم فش در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی هم تبحر دارند، عنوان کرد: یکی از برجسته‌ترین صنایع‌دستی این شهرستان ساخت سازهای سنتی است که مرکز آن در روستای فش قرار دارد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کنگاور تاکید کرد: در این روستا می‌توانید کارگاه‌های مختلف ساخت سازهای سنتی را ببینید، برای همین هم به عنوان دهکده سازهای سنتی ایران ثبت ملی شده‌ است.

عظیمی در ادامه با اشاره به جاذبه‌های زیاد شهرستان کنگاور برای گردشگران نوروزی، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در این شهرستان، معبد آناهیتا واقع در داخل شهر کنگاور است که هر ساله گردشگران زیادی از آن بازدید می‌کنند.

وی افزود: همچنین در شهر کنگاور سه حمام تاریخی به نام‌های میدان، بزرگ و ساری اصلانی وجود دارد که مربوط به دوره‌های قاجاریه و صفویه هستند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کنگاور از وجود سراب‌های متعدد در این شهرستان هم خبر داد و گفت: برای گردشگرانی گه علاقه‌مند به اکوتوریسم هستند، سراب‌های فش، ماران، کبوترلانه، گرمخانی و باباعلی گزینه‌های بسیار خوبی است.عظیمی با بیان

او با بیان اینکه مردم و مسئولان کنگاور آماده استقبال از میهمانان نوروزی هستند، افزود: برای استقبال از میهمانان و مسافران زیباسازی فضا و مبلمان شهری و چیدمان سفره هفت‌سین انجام شده‌ است.

عظیمی یادآور شد: در ورودی معبدآناهیتا هم یک نمایشگاه صنایع‌دستی برپا شده است تا هنر دست هنرمندان صنایع‌دستی این شهرستان برای گردشگران به نمایش در آید.

شهرستان کنگاور یک اقامتگاه بوم‌گردی و یک خانه مسافر دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha