۵ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۵۲
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 85065895
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ذخایر خونی چهارمحال و بختیاری به ۵.۲ روز کاهش یافت

۵ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۵۲
کد خبر: 85065895
ذخایر خونی چهارمحال و بختیاری به ۵.۲ روز کاهش یافت

شهرکرد-ایرنا-مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه میانگین ذخیره خون هفت روز است، گفت: هم‌اکنون ذخیره خون در استان ۵.۲ روز کاهش یافته است.

حسین هاشمی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: همزمان با تعطیلات نوروزی، میزان اهدای خون در استان کاهش یافته است و همچنین با توجه به افزایش سفرها و حوادث، میزان مصرف خون و فرآورده‌های خونی افزایش دارد.

به گفته وی، هم‌اکنون در استان در گروه خونی B و همچنین پلاکت با کمبود مواجه هستیم و با اهدای مستمر خون می توان این کمبود را جبران کرد.

مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری افزود:از روز دوم فروردین‌ماه امسال تاکنون ۵۵ نفر برای اهدای خون به پایگاه‌های این مرکز مراجعه کرده‌اند.

وی با اشاره به ایام ماه مبارک رمضان گفت:هم‌اکنون پایگاه انتقال خون شهرکرد و بروجن روزها از ساعت ۷:۳۰تا ۱۳:۳۰ آماده خون‌گیری از روزه‌داران است.

به گفته وی، خون‌گیری در زمان افطار نیز از ساعت ۱۹:۳۰ عصر تا ۱۲شب انجام می‌شود و هم‌اکنون پایگاه انتقال خون فارسان در روزهای شنبه و چهارشنبه، بروجن و شهرکرد همه روزه، مرکز بن در روز پنجشنبه و در شهرستان اردل و لردگان فعال است.

به گزارش ایرنا، ۳۵۰ بیمار تالاسمی در استان ماهانه به دریافت یک تا ۲ بار خون نیاز دارند که تامین خون مورد نیاز این بیماران و همچنین سایر بیماران بیمارستانی در دستور کار این سازمان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha