۵ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۴۲
کد خبرنگار: 3043
کد خبر: 85065910
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۰۰ مبلغ دینی به مناطق مختلف استان قزوین اعزام شدند

۵ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۴۲
کد خبر: 85065910
۶۰۰ مبلغ دینی به مناطق مختلف استان قزوین اعزام شدند

قزوین - ایرنا - مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین از اعزام ۶٠٠ مبلغ و مبلغه در ماه مبارک رمضان به شهرها و روستاهای این استان خبر داد و گفت: ۱۰۰ نفر از مبلغان دینی از حوزه علمیه قم و مابقی از قزوین هستند.

حجت الاسلام یوسف پورآرین روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همه‌ساله اعزام روحانیون به مساجد در مناطق شهری و روستاهای استان در طول ماه مبارک رمضان جهت انجام برنامه‌های فرهنگی و بصیرتی صورت می گیرد

و امسال نیز این فعالیت به لحاظ قرار گرفتن این ماه مبارک به تعطیلات نوروزی، از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود.

وی با بیان اینکه دشمن امروز با تمام توان خود در عرصه فرهنگی برای کمرنگ کردن اعتقادات جوانان وارد میدان شده، خاطرنشان کرد: علما و روحانیون باید بیش از پیش در صحنه حاضر باشند و در احیای مراسم دینی و مذهبی بکوشند.

حجت الاسلام پورآرین تصریح کرد: امسال اعزام‌های تخصصی نیز در دستور کار قرار گرفته و مبلغان به صورت تخصصی در حوزه‌های مختلف جمعیت و خانواده، جهاد تبیین، سبک زندگی ایران اسلامی، عفاف و حجاب به مناطق مختلف اعزام شدند.

به گفته این مسوول، برگزاری نماز جماعت، جزء خوانی قرآن کریم، جلسات پرسش، پاسخ به سووالات و شبهات، مشاوره، برگزاری مسابقات و سایر فعالیت‌های فرهنگی و معرفتی از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده در ماه مبارک رمضان است.

وی خاطرنشان کرد: بیان احکام شرعی، بحث‌های تفسیر قرآن، اخلاق و نهج‌البلاغه، بیان مسایل روز اجتماعی و همچنین پرداختن به جهاد تبیین در ایام ماه مبارک رمضان و لیالی قدر از جمله برنامه های اجرایی روحانیون اعزام شده به نقاط مختلف استان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به برنامه‌های قرآنی این سازمان در ماه مبارک رمضان، تاکید کرد: برگزاری مراسم انس با قرآن، کرسی‌های تلاوت و محافل انس با قرآن تا سطح روستاهای استان در دستور کار مبلغان قرار دارد.

حجت الاسلام پورآرین اضافه کرد: برگزاری ۳۰ محفل قرآنی به صورت سیار و محله محور، کرسی‌های تفسیر قرآن کریم و همچنین آموزش‌های مجازی تفسیر قرآن کریم نیز از دیگر برنامه‌های این سازمان در طول ایام ماه مبارک رمضان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha