۵ فروردین ۱۴۰۲، ۲۱:۳۲
کد خبرنگار: 2237
کد خبر: 85066082
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

ترافیک در محور رشت - قزوین سنگین است

۵ فروردین ۱۴۰۲، ۲۱:۳۲
کد خبر: 85066082
ترافیک در محور رشت - قزوین سنگین است

رشت- ایرنا- رئیس پلیس راه گیلان ترافیک تمامی راه‌های برون شهری استان را سنگین اعلام کرد و گفت: هم اکنون ورود و خروج خودروها به استان به خصوص در محور رشت - قزوین و در محدوده منجیل - رودبار پرترافیک‌تر از مناطق دیگر است.

سرهنگ جاور صفاری شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ترافیک در محدوده سراوان تا امام زاده هاشم و همچنین در بزرگراه لاهیجان نیز سنگین و پر حجم استِ؛ ضمن اینکه در محورهای ماسوله - قلعه رودخان ، محورهای منتهی به منطقه آزاد انزلی و محور تالش - آستارا در محدوده خطبه سرا نیز ترافیک نیمه سنگین اما روان است.

وی از ورود بیش از ۸۳۰ هزار دستگاه خودرو از ابتدای طرح نوروزی (۲۴ اسفندماه گذشته تا کنون) به استان خبرداد و گفت: این تعداد ورودی خودرو نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۵ درصد افزایش یافته است.

سرهنگ صفاری افزود: فقط در روز گذشته بیش از ۱۱۴ هزار دستگاه خودرو از استان گیلان خارج و همزمان بیش از ۱۰۹ هزار دستگاه خودرو نیز از صبح روز گذشته تا صبح امروز (شنبه) وارد استان شده اند.

تصادفات جاده‌ای گیلان ۹ کشته و ۱۰۳ مصدوم برجا گذاشته است

رئیس پلیس راه گیلان همچنین از کشته شدن ۹ نفر از هموطنان و مصدومیت ۱۰۳ نفر در سوانح رانندگی راه‌های استان در تعطیلات نوروزی امسال خبرداد و گفت: بیشترین علت حوادث رانندگی استان را سرعت و سبقت های غیرمجاز تشکیل می دهد .

وی با پیش بینی اینکه حجم قابل توجهی از ترافیک خروجی استان در ساعت های آینده کاهش می یابد از رانندگان خواست احتیاط و مراقبت بیشتری هنگام رانندگی به‌ویژه در تاریکی شب داشته باشند.

سرهنگ صفاری تصریح کرد: ۵۰ درصد از تصادفات جاده ای استان در تعطیلات نوروزی، در زمان تاریکی هوا رخ داده است بنابراین رانندگان از سرعت و سبقت غیر مجاز و حرکات خطر آفرین بپرهیزند.

رئیس پلیس راه گیلان عدم توجه به جلو را نیز یکی از دلایل مهم در تصادفات رانندگی دانست و گفت: یکی از مصادیق عدم توجه به جلو استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی است که از ابتدای طرح نوروزی تا کنون؛ ۲۸ درصد تصادفات روی داده در راه های استان مربوط به استفاده از تلفن همراه بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha