تولیت آستان قدس رضوی: زبان هنر، ابزاری موثر برای آموزش تعالیم قرآنی است

مشهد-ایرنا- تولیت آستان قدس رضوی با دعوت از زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) برای دیدار از شانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد ، گفت: زبان هنر ابزاری موثر و اثربخش در آموزش و انتقال تعالیم قرانی و مذهبی است و این نمایشگاه بستری برای ارائه دستاوردهای این حوزه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام احمد مروی شامگاه شنبه در حاشیه افتتاح شانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت در جمع خبرنگاران افزود: این رویداد از فرصت‌هایی است که می‌توان بواسطه آن با هنرهای قرآنی، آثار ادبی قرآنی و صنایع‌دستی و فرهنگی مرتبط با این حوزه آشنایی پیدا کرد.

وی خاطر نشان کرد: می توان با استفاده از این ظرفیت ها و با سلاح هنر، تعالیم قرآنی را به بطن خانواده انتقال داد.

فرماندار مشهد نیز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: یکی از محورهای سخنرانی نوروزی رهبر معظم انقلاب، تأکید بر پرهیز از اسراف و استفاده مسئولان از ظرفیت‌های مردمی بود.

محسن داوری بیان داشت: این دو اصل، از مبانی و سرفصل‌هایی است که می‌توان در سایه تعالیم قرآنی به آن‌ها دست پیدا کرد و بر همین اساس، باید از دستاوردهای فرهنگی نمایشگاه‌های قرآن کریم استفاده شود.

تولیت آستان قدس رضوی: زبان هنر، ابزاری موثر برای آموزش تعالیم قرآنی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز از فعالیت بیش از چهار هزار محفل قرآنی در استان خبرداد و گفت: به دلیل محدودیت فضا، از ۲۵۰ گروه و تشکل قرآنی که به‌صورت تخصصی در این حوزه فعال هستند فقط ۱۵۰ تشکل در نمایشگاه شانزدهم صاحب غرفه هستند.

محمد حسین زاده بیان داشت: تلاش ما بر این است تا با استفاده از آموزه‌های فرهنگی و اخلاقی که مبتنی بر ادبیات قرآن کریم است، فضایی در جامعه رقم بخورد که بسیاری از ارزش‌ها زمینه بروز و ظهور پیدا کند و در این راستا، چراغ راهنمایی والاتر از قرآن کریم وجود ندارد.

این نمایشگاه به میزبانی مرکز نمایشگاهی آستان قدس رضوی، از چهارم تا ۱۱ فروردین‌ماه و مصادف با هفته اول ماه مبارک رمضان، همه‌روزه از ساعت ۱۷ الی ۲۲ پذیرای خانواده‌های مشهدی و زائران حرم مطهر رضوی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha