۵ فروردین ۱۴۰۲، ۲۲:۴۲
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85066129
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اتحادیه اروپا کشورهای آسیای مرکزی را به اتهام همکاری با روسیه تحریم می‌کند

تهران- ایرنا- منابع رسانه‌ای غربی گزارش دادند که اتحادیه اروپا ممکن است کشورهای آسیای مرکزی را به دلیل کمک به روسیه برای دور زدن تحریم‌های غرب، تحریم کند.

به گزارش ایرنا، روزنامه تلگراف انگلیس شنبه به نقل از یک سند محرمانه نوشت که مقام‌های اتحادیه اروپا متوجه افزایش صادرات برخی از کالاها از این اتحادیه به آسیای مرکزی بوده‌اند.

مقام‌های اروپایی نگران هستند این کالاها، خصوصا کالاهای دارای فناوری دوگانه مانند ماشین‌های لباسشویی و خودروهای کارکرده به روسیه منتقل شوند که این مساله ناقض تحریم‌های اروپا علیه روسیه است.

تلگراف افزود که اعضای اتحادیه اروپا در حال بررسی احتمال وضع تحریم‌های تجاری بر کشورهایی هستند که به روسیه کمک می‌کنند تا تحریم‌ها و محدودیت‌های غربی را دور بزند.

این روزنامه نوشت که اتحادیه اروپا همچنین تلاش خواهد کرد تا از طریق گفت‌وگوهای دیپلماتیک با کشورهای آسیای مرکزی به آنها درباره تبعات کمک به روسیه هشدار دهد.

بر اساس این گزارش، در صورتی که بروکسل شواهدی پیدا کند که نشان دهد کشور، شرکت یا فردی محصولات ممنوعه به روسیه صادر می‌کنند دسترسی آنها به بازار واحد اروپایی محدود خواهد شد.

اتحادیه اروپا از زمان آغاز جنگ اوکراین تاکنون ۱۰ بسته تحریمی علیه روسیه تصویب کرده است. بر اساس بسته دهم، صادرات کالاها و فناوری‌های دوگانه به روسیه ممنوع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha