تقویم برنامه‌های رویداد اردبیل ۲۰۲۳ تدوین شد

اردبیل - ایرنا - تقویم برنامه‌های رویداد اردبیل ۲۰۲۳ که این شهر را در سال میلادی جاری با پرداختن به جاذبه‌های گردشگری به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو سازمان اکو معرفی می‌کند، با حضور مسئولان استانی بررسی و تدوین شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل روز سه‌شنبه در جلسه کمیته پشتیبانی برنامه‌های رویداد اردبیل ۲۰۲۳ در این اداره کل گفت: امروز طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، ۱۰ برنامه در سطح بین‌المللی، پنج برنامه در سطح ملی و هفت برنامه در سطح استانی برای رویداد اردبیل ۲۰۲۳ منظور و تقویم اجرایی آنها مشخص شد.

حسن محمدی ادیب افزود: اولین برنامه مهم از ۶ تا هشت اردیبهشت ماه در قالب مراسم افتتاحیه رویداد اردبیل ۲۰۲۳ و جشنواره کوچ عشایر با حضور سفرای کشورهای عضو اکو است که هماهنگی‌های نهایی برای برگزاری این برنامه‌ در حال انجام است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری اردبیل در این جلسه گفت: تامین هزینه برنامه‌های رویداد اردبیل ۲۰۲۳ از دغدغه‌های اصلی در اجرای این برنامه‌هاست که باید محل تخصیص هزینه هر برنامه مشخص باشد و براساس آن، کارهای اجرایی انجام شود.

کاظم دبیر افزود: استفاده از ظرفیت‌های تبلیغاتی رویداد اردبیل ۲۰۲۳ می‌تواند مهم‌ترین بهره‌مندی استان از این رویداد باشد و باید روی این موضوع تمرکز بیشتری داشته باشیم و با اختصاص هزینه برای تبلیغات، از این طریق به معرفی جاذبه‌های استان در کشورهای عضو اکو بپردازیم.

مسئول کمیته پشتیبانی رویداد اردبیل ۲۰۲۳ تاکید کرد: کمیته‌های مختلف رویداد، ریزبرنامه‌های خود را با کمیته پشتیبانی هماهنگ کنند تا در کمیته پشتیبانی با استفاده از ظرفیت‌های موجود و هماهنگی‌های انجام شده شرایط برای اجرای برنامه‌ها فراهم شود.

وزیران گردشگری کشورهای عضو اکو در نشستی که در مهرماه ۱۳۹۸ در خجند تاجیکستان برای توسعه گردشگری مشترک بین این کشورها برگزار شد، شهر اردبیل را برای سال ۲۰۲۳ به عنوان پایتخت گردشگری این کشورها انتخاب و تصویب کردند.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و با جاذبه های گردشگری متنوع در ۱۲ شهرستان در شمال ایران و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha