۶ فروردین ۱۴۰۲، ۹:۴۴
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85066306
T T
۹ نفر

برچسب‌ها

هشدار زرد هواشناسی سمنان؛ جاده‌ها لغزنده می‌شود

۶ فروردین ۱۴۰۲، ۹:۴۴
کد خبر: 85066306
هشدار زرد هواشناسی سمنان؛ جاده‌ها لغزنده می‌شود

سمنان- ایرنا- اداره کل هواشناسی استان سمنان با اعلام هشدار زرد با موضوع بارش باران، برف، تگرگ و وزش باد شدید، از احتمال لغزندگی محورهای ارتباطی خبر داد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: سامانه بارشی با افزایش فشار و وزش باد از اواخر وقت امروز تا اواخر روز سه‌‍شنبه استان را دربرمی‌گیرد.

ایرج مصطفوی خاطرنشان کرد: نوع مخاطره این سامانه در بیشتر نقاط استان به صورت بارش باران، در نواحی سردسیر و کوهستانی به صورت بارش پراکنده برف، در نقاط مستعد به صورت بارش تگرگ و برای بیشتر نقاط استان به ویژه در ساعات بعدازظهر و شب به صورت وزش باد شدید و گرد و خاک است.

لغزندگی جاده ها، احتمال اختلال در تردد محورها به ویژه در نقاط شمالی، مه‌آلودگی و کاهش دید، آبگرفتگی، جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها به علت رگباری بودن بارش ها، احتمال خسارت ناشی از تگرگ و باد، مهمترین آثار فعالیت سامانه بارشی به گفته مدیرکل هواشناسی استان سمنان است.

وی افزود: احتیاط در تردد در محورها، کنترل و لایروبی جوی ها و آبراه ها، خودداری از صعود به ارتفاعات و نواحی کوهستانی، پرهیز از توقف و اتراق در حاشیه رودخانه ها و مسیل‌ها، خودداری از چرای دام در ارتفاعات و حاشیه رودخانه ها و مسیل‌ها، اطمینان از استحکام سازه های موقت و چادرهای مسافرتی و پوشش گلخانه ها، احتیاط در عبور عابران پیاده از حاشیه ساختمانهای نیمه‌کاره و درختان کهنسال، و خودداری از توقف خودروها در این نقاط، مهمترین توصیه های هواشناسی استان سمنان برای روزهای آینده است.

مصطفوی با اشاره به روند کاهش دما طی بازه زمانی این هشدار زرد در استان سمنان، یادآور شد: متوسط دمای هوای شهرهای استان طی امروز تا چهارشنبه بین سه تا پنج درجه سانتیگراد کاهش می یابد.

وی گفت که روز چهارشنبه در نواحی شرقی و شمالی استان سمنان بارش باران و در بیشتر نقاط استان وزش باد شدید دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان کمینه و بیشینه دمای هوای شهر سمنان را برای امروز ۱۳ و ۲۲ درجه سانتیگراد عنوان و اضافه کرد: فردا این میزان برای شهر سمنان تا ۱۱ و ۱۹ درجه سانتیگراد کاهش می یابد و دوباره روند افزایشی به خود می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، اداره کل هواشناسی استان ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم‌شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف دارد.

سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارایه اطلاعات هواشناسی و پیش‌بینی‌های جوی سمنان در تمامی اوقات شبانه روز است؛ علاوه بر این، برای اطلاع از آخرین وضعیت آب و هوایی شهرهای ایران، کاربران باید پیامکی حاوی پیش شماره شهر مورد نظر را به شماره ۲۰۱۳۴ ارسال کنند تا در کمتر از چند ثانیه اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنند.

برای استعلام شرایط جوی در ۴۸ یا ۷۲ ساعت آینده باید این اعداد نیز به همراه پیش شماره برای سامانه ارسال شود، یعنی برای اطلاع از آب و هوای سمنان طی ۴۸ ساعت و ۷۲ ساعت آینده باید به ترتیب کدهای ۲۳۴۸ و ۲۳۷۲ را ارسال کرد، همچنین می‌توان به جای پیش شماره، نام شهر مورد نظر را به انگلیسی برای سامانه پیامکی سازمان هواشناسی پیامک کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha