۸ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۱۳
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85066446
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهر کلاله ۷۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب دارد

۸ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۱۳
کد خبر: 85066446
شهر کلاله ۷۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب دارد

گنبدکاووس- ایرنا- فرماندار کلاله گفت: با توجه به کاهش بارندگی‌ها در سال گذشته و کم شدن سطح دبی چاه‌ها، شهر کلاله با نزدیک به ۷۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب مواجه است.

فرهاد شیبک روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا کل نیاز آبی شهر کلاله را بیش از ۱۷۰ لیتر برثانیه اعلام کرد و گفت: در شرایط فعلی فقط امکان توزیع ۱۰۸ لیتر آب برثانیه در این شهر وجود دارد.

وی افزود: کاهش سطح منابع آبی باعث درگیری بیش از ۶۰ درصد از ساکنان شهر کلاله از جمله خیابان‌های انقلاب، آزادی، امام خمینی(ره)، امام حسین(ع)، مسکن مهر، امام علی(ع) و الغدیر با قطعی ساعتی آب آشامیدنی شده است.

فرماندار کلاله با بیان اینکه آب ‌آشامیدنی این شهر از طریق هشت حلقه چاه و چشمه آق‌سو تامین می‌شود، اظهارکرد: طبق اعلام کارشناسان با تداوم خشکسالی‌ها، دبی آب چشمه آق‌سو در سال‌های اخیر کاهش یافته که اوج آن مربوط به هشت ماه گذشته است که از ۸۰ لیتر برثانیه به کمتر از ۱۵ لیتر بر ثانیه رسیده بود.

شیبک ادامه داد: با توجه به کاهش سطح آب چاه‌ها و رسیدن میزان آب چشمه آق سو به یک ششم سابق باید تا هرچه زودتر طرح ملی آبرسانی به شهر و چند روستای این شهرستان به عنوان یکی از مطالبات قدیمی مردم منطقه به سرانجام برسد.

وی افزود: با پیگیری استاندار گلستان و مدیران حوزه آب و نمایندگان مردم استان در مجلس ۲۰ میلیارد تومان اعتبار در قالب طرح تنش آبی شهر کلاله برای شرکت آب و فاضلاب مصوب شد که امیدواریم هرچه زودتر زمینه تخصیص آن فراهم شود.

فرماندار کلاله گفت: همچنین برای جبران بخشی از نیاز آبی مردم یک حلقه چاه از محل اعتبارات سال گذشته شرکت آب و فاضلاب حفر و روز گذشته به بهره برداری رسید و قرارداد حفر یک حلقه چاه دیگر هم واقع در پشت مصلی امیرالمومنین(ع) شهر کلاله بسته شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب گلستان روز گذشته در حاشیه افتتاح چاه شهرک امام علی(ع) کلاله گفت: با بهره برداری از این حلقه چاه، میزان موجودی آب شرب در شبکه آبرسانی کلاله به ۱۰۸ لیتر در ثانیه رسید.

ایرج حیدریان افزود: علاوه بر این چاه آب که ۵ میلیارد تومان هزینه داشت، یک حلقه چاه آب دیگر توسط آب و فاضلاب در برنامه حفر قرار دارد و یک حلقه نیز در حال اجرای مهندسی مجدد چاه(بازسازی) است تا بتوانیم قبل از تابستان آب آنها را وارد شبکه کنیم.

وی بیان کرد: امور منابع آب استان نیز در حال آماده سازی سه حلقه چاه آب با میزان برداشت و تولید ۷۵ لیتر در ثانیه است که قبل از تابستان به شبکه آبرسانی کلاله وارد می شود.

مدیر عامل آب و فاضلاب استان گفت: کلاله از جمله شهرهای شرق استان است که از آب سد نرماب چهل چای برخوردار خواهد شد.

شهرستان کلاله ۱۳۰ هزار نفر جمعیت دارد که در دو نقطه شهری و ۱۲۰ روستا سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha