نماینده ولی فقیه در مازندران : مشکلات کم آبی را باید جدی بگیریم

ساری - ایرنا- نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: با توجه به کمبود بارش‌ها ،به نظر می رسد سال سختی را در پیش رو داشته باشیم ،بنابراین همه باید مشکلات کم آبی را جدی بگیریم.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی روز یکشنبه در دیدار با جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان از جمله آب و فاضلاب و جهاد کشاورزی افزود: دورنمای امسال به دلیل کمبود بارش‌ها سخت است ،اما باید از همین مقدار آب موجود به بهترین نحو بدون اسراف استفاده کنیم، مدیران مدیریت جهادی را سرلوحه امور قرار دهند.

وی با بیان این که همه چیز به آب بستگی دارد ،افزود :آب هم محدود به نزولات آسمانی است، آب وقتی مشکل داشته باشد ،همه چیز مشکل است، اما خیلی از مشکلات به‌دنبال خود فرصت‌های زیادی دارد.

آیت الله محمدی لائینی خاطرنشان کرد: در مسئله اسراف آب باید روی اصلاح رفتار مصرف تکیه کنیم ،چراکه ۳۰ درصد اسراف توسط مصرف کنندگان ۳۰ درصد به دلیل شبکه‌های فرسوده انتقال این نعمت به هدر می‌رود ،باید به‌ دنبال استفاده بهینه از آنچه که داریم ،برویم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر استفاده از نزولات معنوی در کنار نزولات مادی، عنوان کرد: نزولات معنوی کم نیست و همچون دریایی بیکران است.

طبق گزارش مرکز ملی پایش خشکسالی سازمان هواشناسی کشور،میانگین بارش باران سال ۱۴۰۱ مازندران ۳۷۲ میلیمتر بوده که این آمار نسبت به مدت مشابه دوره آماری بلند مدت که ۶۴۰ میلیمتر بوده، حدود ۴۲ درصد کمتر و نسبت به سال ۱۴۰۰ که ۶۱۳ میلیمتر بوده، حدود ۴۰ درصد کاهش داشته است.

همچنین میانگین بارش ۶ ماهه سال زراعی جاری استان مازندران یعنی از مهر ماه تا منتهی به اسفند ۱۴۰۱ ،۲۳۷ میلیمتر بوده است که نسبت به مدت مشابه دوره آماری بلندمدت که ۳۹۳ میلیمتر بوده، حدود ۴۰ درصد کاهش و نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۳۹۱ میلیمتر بوده، حدود ۳۹ درصد کمتر نشان می دهد.

وی گفت: اگر در سنوات گذشته زیرساخت‌ها را آماده می‌کردند ،مرکبات ما به کشورهای دیگر صادر می‌شد اما محصولات ما اینجا به‌دلیل کم ارزشی در حال پوسیدن است آن طرف همسایه بازار وجود دارد، پس گذشتگان کوتاهی کردند، حال شما کوتاهی نکنید که آیندگان بگویند شما کوتاهی کردید.

وی تاکید کرد: اگر هر مدیری در حوزه مدیریت خودش موانع را کاملا شناسایی می‌کرد خوب بود و به مهار تولید و رشد تورم می‌انجامید، همه باید مسائل و موانع را احصا و سپس حل کنیم.

آیت الله محمدی لائینی تاکید کرد: خیلی وقت‌ها تنگنایی ها، از وفور و فراوانی بهتر است، چون وفور آدم را بی ضابطه بار می‌آورد، اما سختی و کمبود انسان را کامل تر می کند ،امسال هم سال سختی نیست ،قطعا سال خوبی است به شرط اینکه مسئله را جدی بگیریم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه در این استان بعد از سالها رشد منفی اقتصادی به رشد مثبت سه درصد رسده است،گفت: در مازندران این ظرفیت وجود دارد شرطش این است که بهتر فکر کرده و مدیریت کنیم و دستگاه‌های خودشان را به‌روز و موفق نگه داشته باشند ، ما مردم خوبی داریم که پشتوانه ما هستند، رضایت خداوند هم به رضایت مردم گره خورده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha