۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۴۷
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85066692
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

شکارچیان ١٨ راس بز و قوچ در دامغان دستگیر شدند

۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۴۷
کد خبر: 85066692
شکارچیان ١٨ راس بز و قوچ در دامغان دستگیر شدند

سمنان- ایرنا- فرمانده انتظامی دامغان از شناسایی و دستگیری اعضای باند شکار غیرمجاز در این شهرستان خبر داد که اقدام به شکار ١٨ راس بز و قوچ وحشی کردند. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ سیدرضا علوی روز یکشنبه به رسانه ها گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه چندنفر در یکی از روستاهای اطراف شهرستان دامغان در حال سلاخی کردن چند راس شکار غیر مجاز هستند ، به قید فوریت ماموران انتظامی شهرستان با هماهنگی های لازم به محل اعزام شدند.

وی با بیان اینکه به محض حضور پلیس در محل ۲ نفر متواری شدند ، افزود : شکارچی اصلی با شلیک به موقع ماموران زمین گیر شد و در بازرسی از منزل وی سه راس بز و قوچ وحشی در حال سلاخی شدن به همراه یک دستگاه موتورسیکلت تریل غیرمجاز ، یک قبضه سلاح شکاری و تعدادی فشنگ و متعلقات مربوطه را کشف و ضبط شد.

وی اضافه کرد: متهم در بازجویی فنی و تخصصی پلیس ، به همدستی با هشت نفر دیگر اعتراف کرد و گفت : با مشارکت دوستانش در مجموع ۱۸ راس بز و قوچ وحشی را در طول چند ماه به صورت غیرمجاز شکار کردند.

سرهنگ علوی از شناسایی و دستگیری تمامی متهمان دخیل در این پرونده ، طی چندین عملیات ضربتی جداگانه خبر داد و اضافه کرد : تمامی ۹ نفر شکارچی غیر مجاز با دستور مراجع قضایی روانه زندان شدند.

فرمانده انتظامی دامغان گفت : افرادی که به هر طریقی اقدام به شکار غیرمجاز حیوانات وحشی می کنند ، طبق قوانین زیست محیطی با آنان برخورد قاطع و قانونی صورت خواهد گرفت و شهروندان علاقه مند به محیط زیست هرگونه اخبار و اطلاعات خود را با پلیس ۱۱۰ درمیان بگذارند.

شناسایی زمین‌خواری ۶ میلیارد تومانی در مهدیشهر

فرمانده انتظامی استان سمنان نیز از شناسایی و دستگیری زمین خوار میلیاردی در شهرستان مهدیشهر خبر داد.

سرهنگ جلیل موقوفه‌ئی گفت : با توجه به افزایش بی رویه ارزش ریالی زمین در سال های اخیر ، زمینه سوء استفاده افرادی سودجو و فرصت‌طلب را در تصرف غیرقانونی اراضی ملی به وجود آورده است ، به همین منظور ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان در راستای مقابله جدی با زمین‌خواری ، ضمن همکاری با یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی ، یک مورد زمین‌خواری را در شهرستان مهدیشهر شناسایی و پیگیری موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی به بررسی های فنی و میدانی موضوع توسط ماموران پلیس امنیت اقتصادی اشاره کرد و افزود : سرانجام مشخص شد فردی بدون مجوز اقدام به شخم زدن و کاشت درخت در ۲۱ هزار و ۶۲۹ متر مربع از اراضی ملی کرده است.

وی ادامه داد : با هماهنگی مراجع قضایی و اقدام سریع و قاطعانه پلیس ، متهم دستگیر و نسبت به خلع ید زمین مبادرت صورت گرفت

سرهنگ موقوفه ئی ارزش ریالی اراضی ملی کشف شده را برابر نظر کارشناسان بالغ بر ۶ میلیارد و ۵٠٠ میلیون تومان عنوان کرد و گفت : در این خصوص پرونده تشکیل و همراه متهم به دادسرا اعزام شد.

فرمانده انتظامی استان سمنان از عزم جدی پلیس در حفظ بیت المال و سرمایه های ملی از دست افراد سودجو و منفعت طلب ، خبر داد و از شهروندان خواست : در صورت مشاهده هرگونه زمین خواری و تصرف اراضی ملی ، موضوع را با تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha