آغاز سفر یک هفته‌ای کامالا هریس به آفریقا

۷ فروردین ۱۴۰۲، ۱:۲۲
کد خبر: 85066929
آغاز سفر یک هفته‌ای کامالا هریس به آفریقا

تهران- ایرنا- کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا هنگام ورود به غنا در آغاز یک سفر هفتگی به آفریقا که هدف آن تعمیق روابط ایالات متحده در بحبوحه رقابت جهانی بر سر آینده این قاره عنوان شده، روز یکشنبه مورد استقبال مقام‌های این کشور قرار گرفت.

به گزارش بامداد دوشنبه ایرنا از نیویورک پست، هریس گفت: ما مشتاقانه منتظر این سفر بودیم تا روابط و دوستی بسیار مهم طولانی و پایدار بین مردم ایالات متحده و کسانی که در این قاره زندگی می‌کنند را نشان دهیم.

معاون رئیس جمهور آمریکا افزود: اینجا در غنا و در قاره آفریقا افتخار موج می‌زند. من در مورد آینده آفریقا بسیار هیجان زده هستم.

وی ادعا کرد که می‌خواهد رشد اقتصادی و امنیت غذایی قاره سیاه را ارتقا دهد و از این فرصت برای رشد مستقیم نوآوری و خلاقیت خارق‌العاده‌ای که در این قاره رخ می‌دهد، استقبال می‌کند.

آغاز سفر یک هفته‌ای کامالا هریس به آفریقا

اقتصاد غنا با ۳۴ میلیون نفر که پیش از همه‌گیری کرونا یکی از سریع‌ترین رشدها در جهان بود، با بحران بدهی و تورم فزاینده مواجه است که هزینه مواد غذایی و سایر ملزومات را در این کشور افزایش داده است.

به گزارش نیویورک پست، احتمالا روز دوشنبه در دیدار هریس با نانا آکوفو-آدو، رئیس جمهور غنا، چالش‌های اقتصادی و امنیتی مورد بحث قرار خواهد گرفت. همچنین قرار است آنها یک کنفرانس خبری مشترک برگزار کنند.

آغاز سفر یک هفته‌ای کامالا هریس به آفریقا

این دو پیش از این دو بار و هر دو بار در واشنگتن با یکدیگر دیدار کرده‌اند.

هریس بالاترین عضو دولت بایدن است که امسال به آفریقا سفر کرده است. پس از غنا، وی قصد دارد از تانزانیا و زامبیا دیدن کند. وی ۱۳ فروردین به واشنگتن باز می‌گردد.

آغاز سفر یک هفته‌ای کامالا هریس به آفریقا

هدف از این سفر مقابله با نفوذ چین در آفریقا عنوان شده که در سال‌های اخیر از طریق طرح‌های زیرساختی، وام دادن و گسترش شبکه‌های مخابراتی تثبیت شده است.

به عنوان مثال، غنا با یک شرکت چینی قراردادی ۲ میلیارد دلاری برای توسعه جاده‌ها و پروژه‌ای دیگر در ازای دسترسی به یک ماده معدنی کلیدی برای تولید آلومینیوم منعقد کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha