۷ فروردین ۱۴۰۲، ۹:۲۲
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85066999
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار هواشناسی درباره بارندگی و روان‌آب در خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: سامانه بارشی جدید امروز وارد استان می‌شود که وقوع روان‌آب را در پی دارد و هواشناسی در این خصوص هشدار سطح زرد صادر کرده‌ است.

جواد نخعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مطابق با الگوی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی این سامانه امروز از غرب استان فعال می‌شود و تا فردا (سه‌شنبه) در اکثر مناطق استان بارش باران را خواهیم داشت.

وی از صدور هشدار هواشناسی سطح زرد در پی ورود سامانه بارشی به استان خبر داد و گفت: با فعال شدن این سامانه در برخی نقاط استان جاری شدن روان‌آب و سیلابی شدن مسیل‌ها، گاهی وزش تندباد موقت، گرد و غبار و پدیده رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین برای مناطق مستعد و کوهستانی استان بارش تگرگ قابل پیش‌بینی است.

وی درباره تغییرات دمایی گفت: طی ۲۴ ساعت آینده به صورت نسبی کاهش دما را انتظار داریم اما از روز سه‌شنبه روند تغییرات دما افزایشی خواهد بود و دمای هوا تا ۲۴ درجه افزایش می‌یابد.

نخعی عنوان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بندان با حداکثر دمای ۳۱ درجه بالای صفر گرمترین و سربیشه با حداقل دمای هفت درجه بالای صفر سردترین نقاط استان بودند، همچنین تغییرات دما در مرکز استان بین ۱۱ و ۲۴ درجه گزارش شد.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی درباره فعالیت سامانه بارشی قبلی در این استان هشدار سطح قرمز صادر کرده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha