مفاهیم اساسی قرآن را هنرمندانه به تصویر بکشیم

تهران- ایرنا- دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: منظور ما از حضور قرآن در سینما و هنر این است که بیاییم مفاهیم اساسی قرآن را به تصویر بکشیم.

به گزارش ایرنا از سازمان دارالقرآن الکریم حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه یکشنبه ششم فروردین در بازدید از سازمان دارالقرآن‌الکریم گفت: در مورد ساختار فعالیت های قرآنی در کشور 2 ایده وجود دارد، اما بنده معتقدم می شود به ایده سومی هم فکر کرد که مزیت های دو ایده قبلی را داشته باشد.

رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی ادامه داد: منظور ما از حضور قرآن در سینما و هنر این است که بیاییم مفاهیم اساسی قرآن را به تصویر بکشیم. نشان دهیم که دروغ، قتل، وجدان کاری نداشتن و مانند آن چه ظلم بزرگی است.

مفاهیم اساسی قرآن را هنرمندانه به تصویر بکشیم

خسرو پناه افزود: تا می‌توانید همین جلسات کوچک و خانه های قرآن را ترویج دهید و تقویت کنید؛ جلساتی که بعد معرفتی جدی و جذابیت‌های مورد نیاز هم داشته باشد. اینکه چه طور یک جلسه قرآن را راه‌اندازی و افراد را جمع کنیم، خودش نیاز به آموزش دارد. وی درباره مباحث معرفتی قرآنی به رئیس سازمان دارالقرآن گفت: چنین مباحث‌ی، بسیار ظریف است و باید جمع‌ها و نخبه های دانشگاهی در آن ورود کنند ولی شما در فعالیت های محتوایی قرآن وسعت ایجاد کنید و اگر انحرافی وجود نداشت حتما از آن حمایت کنید.‌

حجت الاسلام علی تقی زاده رئیس سازمان دارالقرآن الکریم توضیحاتی درباره وضعیت حکمرانی قرآنی در کلان کشور، سابقه و جایگاه سازمان دارالقرآن، رویکردهای جدید این سازمان و پیشنهادهایی برای توسعه فرهنگ قرآنی ارائه داد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha