استاندار خراسان‌شمالی: بازاریابی خارجی موجب رشد تولید می‌شود

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان‌شمالی گفت: بازاریابی خارجی برای صنایع داخلی و احیای واحدهای راکد موجب رشد تولید و تحقق شعار سال می شود.

به گزارش ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی اظهار کرد: گرچه در طول عملکرد دولت سیزدهم گسترش روابط با دولت های همسایه، جذب سرمایه گذار خارجی و احیای واحدهای راکد از اولویت ها بوده است و این روند باید با سرعت بیشتری ادامه یابد.

وی افزود: دولت سیزدهم ثابت کرده است که عزمی جدی برای توسعه روابط با همسایگان و استفاده از ظرفیت های تجاری به نفع مردم دارد تا جایی که در طول عملکردش راهی متفاوت در ارتباط با جهان برگزید و به دنبال گشودن فصل جدیدی از روابط با کشورهای آسیای میانه است.

حسین نژاد ادامه داد: در حوزه احیای واحدهای راکد نیز ۴۴ واحد تولیدی در دولت سیزدهم از طریق مصوبات کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان احیا و به چرخه تولید بازگشت که نوید روزهای درخشانی را می دهد.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی تصریح کرد: برای تحقق شعار سال این روند باید شدت گیرد و دستگاه های متولی در پی جذب سرمایه گذار خارجی باشند تا دیگر واحدهای تولیدی نیز جانی دوباره گیرند و شاهد تحقق شعار سال باشیم.

وی با اشاره به همدلی حاکم بین مدیران دستگاه های اجرایی خراسان شمالی، گفت: سال گذشته با وجود توطئه های دشمنان اقدامات خوبی در حوزه های گوناگون انجام گرفت و در سال جدید نیز با تکیه بر ولایت و انسجام مسیر استان را به سوی رشد، توسعه و تعالی سوق خواهیم داد.

حسین نژاد یادآور شد: توزیع گوشت قرمز منجمد، میوه شب عید با قیمت مناسب، کنترل بازار در بخش کشاورزی و صنعت، احداث ۹۰ کیلومتر راه جدید روستایی، انجام ۱۱۰ کیلومتر روکش آسفالت، اصلاح نقاط حادثه خیز بخشی از این اقدامات است.

وی تاکید کرد: در سال جدید نیز باید برداشت آب های زیرزمینی به حداقل برسد و کشاورزان مکلف به اجرای آبیاری نوین هستند و هدف گذاری نخست تامین آب شرب است.

استاندار خراسان شمالی یادآور شد: در این خصوص ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای برداشت آب در سفر رییس جمهور به خراسان شمالی اختصاص یافت.

تامین آب شرب از مطالبات اصلی مردم

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی نیز در این دیدار گفت: توجه به حوزه کشاورزی و تامین آب شرب ضروری بوده و این امر از مطالبات اصلی مردم است.

حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری افزود: در این بین پاسخگویی استاندار خراسان شمالی نیز برای موضوعات متعدد در هر شرایطی و توجه به حوزه های مختلف از جمله مسایل دینی و فرهنگی قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه هدف حمایت و کمک به توسعه استان است، گفت: اجازه سوءاستفاده از نقد را نمی دهیم اما نقدی که برای اصلاح باشد را می پذیریم ولی هدف نباید تخریب باشد.

حجت الاسلام نوری با تاکید بر اینکه مطالبه مردم از مسوولان باید مطرح شود، خاطر نشان کرد: موضوعات حوزه های صنعت، کشاورزی، آب، دانش بنیان، بازار و دام از مطالبات مهم مردم است و اگر در این راه نقدی صورت گرفت برای اصلاح امور انجام شود.

خراسان شمالی با ۹ شهرستان حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha