۷ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۴۱
کد خبر: 85067282
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۸۴ بازدید از مراکز ارائه خدمات به گردشگران نوروزی قشم انجام شد 

قشم - ایرنا - رییس کمیته نظارت و رسیدگی به شکایات ستاد اجرایی خدمات سفر قشم از انجام ۲۸۴ مورد بازدید از مراکز ارائه خدمات به گردشگران و مسافران نوروزی ورودی به این جزیره خبر داد.  

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌ الملل سازمان منطقه آزاد قشم، سید نبی‌ الله موسوی با اشاره به بازدیدهای بی‌ وقفه تیم کمیته نظارت و رسیدگی به شکایات ستاد اجرایی خدمات سفر قشم با هدف ارائه خدمات مطلوب به میهمانان نوروزی گفت: در ۱۶ روز گذشته از فعالیت تیم‌ های بازرسی این کمیته از (بیست و یکم اسفند ۱۴۰۱ تا پنجم فروردین ۱۴۰۲) ۲ آشپزخانه و یک رستوران هتل در این جزیره تعلیق شده اند.

به گفته وی، ۳۶ مورد بازدید از پارکینگ‌ ها نیز در این مدت صورت گرفته تا به لحاظ ایمنی‌ های لازم برای گردشگران مشکلی به وجود نیاید.

رییس کمیته نظارت و رسیدگی به شکایات ستاد اجرایی خدمات سفر قشم همچنین از صدور ۹ مورد تعهد، ۷۴ تذکر شفاهی و ۷۴ اخطار کتبی خبر داد و افزود: تاکنون هیچ پلمبی توسط این کمیته در این جزیره انجام نشده است.

موسوی اضافه کرد: ستاد اجرایی خدمات سفر قشم امسال با ۱۷ کمیته، در تلاش است میزبان شایسته‌ ای برای میهمانانی باشد که بزرگ ترین جزیره خلیج فارس را به‌ عنوان مقصد اصلی سفرهای نوروزی خود انتخاب کرده‌ اند.

به گزارش ایرنا، مردم ایران زمین همه ساله در ایام مختلف با سفر به جزیره قشم به عنوان سرزمین زیبایی‌ها از شگفتی‌های عالم خلقت در قالب سایت‌های مهم گردشگری قشم همچون طولانی ترین غار نمکی جهان، دره ستاره‌ها، دره و تنگه چاهکوه، دره تندیس‌ها، موزه ژئوپارک، چاه‌های تلا و بادگیرهای بندر تاریخی لافت، جزایر ناز، سواحل زیبا، سایت تخم‌گذاری لاک پشت‌های پوزه عقابی، جنگل‌های دریایی حرا، خلیج دلفین‌های هنگام، غارهای خوربس، بام قشم و دهها پدیده دیگر زمین شناختی دیدن می‌کنند.

ارتباط با مردمان شریف و میهمان دوست جزیره قشم، استفاده از خانه‌ های بوم گردی در روستاهای هدف گردشگری، بازدید از موزه لنج سازی گوران، استفاده از سواحل زیبا، خرید از بازارها و مجتمع‌ های تجاری، استفاده از مدارس غواصی برای تماشای شگفتی‌ های زیبای زیر آب، شنا در سواحل و بهره بردن از ورزش‌ های مختلف آبی به همراه خرید صنایع دستی بانوان هنرمند جزیره هم از دیگر امتیازات سفر به این جزیره شگفتی‌ ها است.

سفر به قشم از سه مسیر هوایی (فرودگاه بین‌المللی قشم)، زمینی (سفر با خودروهای شخصی و عمومی از طریق بندر پهل بندرعباس به بندر لافت جزیره قشم توسط شناورهای لندینگ کرافت) و دریایی (از بندر شهید حقانی بندرعباس به بندر شهید ذاکری شهر قشم) امکانپذیر است.

جزیره زیبای قشم با فرصت های عالی تجاری، دارای مساحتی ۲٫۵ برابر بزرگتر از سنگاپور و بحرین می باشد.

این جزیره با سواحل آرام و پوشیده از شن های طلایی و نقره ای و غروب منحصر به فرد به عنوان نگین خلیج فارس شناخته می شود.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع استان هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha