مردم علائم کرونا را پای حساسیت‌های فصلی نگذارند

ساری- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران با اشاره افزایش تعداد مبتلایان و بستری بیماران کرونایی در این استان گفت: متاسفانه برخی افراد علائم این بیماری را به عنوان حساسیت های فصل بهار قلمداد می کنند و مراقبت های ویژه ابتلا به کووید ۱۹ را جدی نمی گیرند.

عباس علیپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به قرار داشتن در فصل بهار و افزایش بروز حساسیت های این فصل باعث شده تا بسیاری از علائم به این حساسیت های نسبت داده شود.

وی ادامه داد : سرفه، آبریزش بینی، تب، کوفتگی و خستگی از جمله علائم شایع این روزها در بین مردم مبتلا به کرونا در مازندران است که قاطبه شهروندان آن را به عنوان حساسیت فصلی قلمداد می کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران اظهار داشت : در حالی‌که از میان این علائم تنها آبریزش بینی و گاها سرفه جزو علائم آلرژی فصلی است اما مابقی آنها در این برهه زمانی که کرونا اوج گرفته است از علائم آن محسوب می شود.

مردم علائم کرونا را پای حساسیت‌های فصلی نگذارند

وی گفت: این موضوع باعث شده تا بسیاری از افراد با وجود اینکه به کرونا مبتلا شدند با این ذهنیت و تصور که حساسیت فصلی دارند پروتکل های بهداشتی کنترل کننده بیماری بویژه استفاده از ماسک را رعایت نکنند.

به گفته علیپور این افراد علامت دار بدون توجه به این نکات در جامعه حاضر می شوند که خود عاملی در افزایش میزان شیوع بیماری شده است.

وی با اشاره به افزایش تعداد مراجعات سرپایی بیماران کرونایی به مراکز بهداشتی درمانی مازندران گفت: ظرف کمتر از یک هفته اخیر این آمار از ۷۰۰ به یک هزار نفر افزایش یافته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران افزود: همچنین در این مدت نیز میزان بستری بیماران کرونایی در این مدت از ۵۰ به بیش از ۸۰ نفر رسیده است.

وی اظهار داشت : با وجود شرایط خطرناک کرونایی در مازندران اما رغبت و گرایش مردم برای تزریق واکسن بسیار کم است.

به گفته علیپور باوجود انجام هماهنگی های لازم برای باز بودن ۵۰ مرکز واکسیناسیون مازندران در ایام تعطیلات نوروز اما در عمل افراد کمی برای تزریق به این مراکز مراجعه می کنند.

وی تعداد روزانه مراجعه افراد برای تزریق واکسن را عددی کمتر از ۲۰۰ نفر اعلام کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha