۷ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۲۷
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85067470
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدیریت بحران البرز هشدار داد / احتمال ریزش سنگ در جاده های کوهستانی

کرج - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز از رانندگان و مسافران نوروزی خواست از توقف در حاشیه راه های کوهستانی استان به سبب بارش برف وباران و احتمال ریزش کوه خودداری کنند.

منوچهر غفاری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سامانه بارشی که از دیشب وارد البرز شده تا عصر فردا سه شنبه در این استان فعال است که طبق پیش بینی ها با مخاطرات احتمالی مانند ریزش سنگ در ارتفاعات و جاده های کوهستانی ، سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها ، آبگرفتگی ،آسیب به سازه های موقت و سست و شکسته شدن درختان همراه دارد .

وی بیان کرد: این سامانه به دلیل ماهیت تندری و فعالیت محلی آن در بعضی ساعات رخداد رگبار باران ، رعد و برق ، وزش باد و گرد و خاک کاهش کیفیت هوا ، درارتفاعات رگبار برف را در پی خواهد داشت .

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: پرهیز از سفرهای غیر ضروری و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی در ارتفاعات و جاده های کوهستانی ، عدم توقف و برپایی چادر در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل های فصلی ، لایروبی کانال ها و آبراهه ها ،محکم کردن سازه های موقت ، تابلوهای تبلیغاتی ، تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات به دلیل وزش باد شدید ، خودداری کوهنوردان از هرگونه صعود به قلل استان به دلیل شرایط جدی رخداد پدیده های مخرب از توصیه ها دراین زمینه به شمارمی رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha