نگاهی به برنامه‌های شهرداری برای توسعه شهرری در سال جدید

شهرری - ایرنا - شهرری قبله و جز لاینفک تهران است و به دلیل بافت تاریخی و اهمیت آن، مدیریت شهری امسال برنامه گسترده ای برای بهبود کیفیت زندگی این منطقه از جنوب پایتخت دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یکی از چشم انداز و البته شعارهای مدیریت شهری ششم تهران، ری و تجریش پس از روی کار آمدن، توجه به جنوب تهران و کم کردن فاصله طبقاتی بین جنوب و شمال پایتخت بوده است.

از این رو مدیریت شهری طرح هایی را برای تحقق این اهداف ترسیم و در سال گذشته به اجرایی کرد و امسال نیز با توجه به تجربه ی سال ۱۴۰۱، بودجه مناطق لحاظ و بیشتر شد.

براین اساس منطقه و محله محوری در بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران توسط اعضای شورای شهر مورد توجه قرار گرفت و شاهد افزایش قابل توجه اعتبارات محلی مناطق مختلف پایتخت هستیم.

شهرری به عنوان قبله تهران هم از این ماجرا بی نصیب نمانده و شهردار منطقه ۲۰ در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: برمبنای برنامه چهارم چهارساله توسعه شهرداری که در شورای اسلامی شهر تهران تصویب شد یکی از مناطق مورد توجه ویژه تهران، شهرری است.

محمد ناظم رضوی افزود: با همراهی شورای اسلامی شهر و نگاه مساعد شخص شهردار شاهد اتفاقات خوبی برای شهرری خواهیم داشت؛ در بحث تدوین بودجه و شهرداری منطقه ۲۰ در سال ۱۴۰۲ نگاه ویژه ای اعضای شورا داشتند.

نگاهی به برنامه‌های شهرداری برای توسعه شهرری در سال جدید

به گفته وی، به اندازه بودجه سال آینده شهرداری منطقه ۲۰، بودجه و اعتباراتی از سوی سازمان ها و شرکت های وابسته در شهرداری در شهرری برای پروژه های مختلف هزینه خواهد شد.

شهردار منطقه ۲۰ تهران این را هم گفت که بناست در ابعاد مختلف طرح های عمرانی بسیاری انجام شود و در این زمینه همچنین ایجاد بوستان های جدید، بازپیرایی فضاهای شهری و ایجاد هویت ایرانی اسلامی در دستور کار است.

این مسئول ادامه داد: بوستان دوم مختص بانوان در شهرری از ابتدای سال آماده بهره برداری است، ایجاد فضای شهر دخت و فازهای بعدی موزه سیمان ری که یکی از فرصت های خوب بوده در حال تکمیل است.

ناظم رضوی خاطرنشان کرد: بر تکمیل ایستگاه های مابقی خط ۶ در منطقه ۲۰ تاکید داریم و ایستگاه تبادلی خط ۶ و یک و خط آهن سراسری به صورت ویژه در دستور کار شهرداری است.

وی افزود: شاداب و بانشاط سازی معابر شهری در سال جدید پیگیری می شود و پیاده راه حرم به حرم حدفاصل امامزاده عبدالله تا میدان شهرری و نهایتا پیاده راه حرم و مضجع عبدالعظیم حسنی(ع) امسال در دستور کار است.

اتوبوس برقی به اطراف حرم عبدالعظیم(ع) می آید
شهردار منطقه ۲۰ این خبر را هم داد که امسال اتوبوس های برقی به رینگ دور حرم عبدالعظیم حسنی(ع) برای سهولت تردد اضافه می شود.

وی اظهار داشت: توسعه حمل و نقل عمومی در دستور کار ما است و از ظرفیت های خودروهای برقی و اتوبوس های برقی در اطراف حرم عبدالعظیم استفاده می کنیم.

نگاهی به برنامه‌های شهرداری برای توسعه شهرری در سال جدید

ناظم رضوی اضافه کرد: فاز نخست قطب گردشگری بی بی شهربانو تکمیل می شود و رینگ گردشگری حاشیه بزرگراه امام علی و باروی قدیم ری و اتصال به کوه سیمان در دستور کار است.

وی افزود: سال پیش ۱۰۰ هکتار در کوه بی بی شهربانو و کوه سیمان درختکاری شد و امسال طرح بزرگ بازچرخانی آب و پساب کارخانه جنوب تهران استفاده خواهیم کرد.

این مسئول شهری با اشاره به پیشرفت ها در حوزه ورزش نیز گفت: ۱۰ مجموعه ورزشی نزد سازمان ورزش شهرداری به منطقه واگذار می شود تا در اختیار نوجوانان و جوانان شهرری قرار گیرد؛ پروژه شهرسالم ۲ را تمام کردیم و در روزهای اینده افتتاح می شود.

ناظم رضوی افتتاح و بهره برداری کامل از مجموعه ایوان ری را گوشزد کرد و افزود: در سال آینده مقرر شد این مجموعه در اختیار منطقه ۲۰ قرار گیرد تا تکمیل شود و با همواری میراث فرهنگی کار بزرگی انجام دهیم.

نگاهی به برنامه‌های شهرداری برای توسعه شهرری در سال جدید

وی یادآور شد: ۱۱ طرح در منطقه نفراباد در حال انجام است و فاز اول سیمان ری هم امسال افتتاح شد و مردم می توانند بازدید رایگان از این مجموعه داشته باشند.

شهردار منطقه ۲۰ تهران (شهرری) اظهار داشت: شهرری بیشترین تعداد طرح های محلی و تملک های دارایی- سرمایه ای را دارد و یکی از پنج منطقه اصلی تهران در این زمینه بوده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: خانه عراق در شهرری با اشتیاق سرمایه گذاران خارجی و کشور عراق در حال پیگیری است و نهضت هتل سازی برای ما مهم است که در حال ایجاد آن هستیم.

منطقه ۲۰ (شهرری) جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و ۲ ناحیه خارج محدوده و ۲۱ محله است.

این منطقه در جنوبی ترین نقطه شهری واقع شده است و از شمال به بزرگراه آزادگان، از شرق به بزرگراه امام علی، از جنوب به بزرگراه آوینی و از غرب به مبارک‌آباد و صالح‌آباد محدود می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha