۷ فروردین ۱۴۰۲، ۱۶:۰۶
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 85067570
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مشکلات قضایی ۳۴ هزار نفر در چهارمحال و بختیاری رسیدگی شد

شهرکرد -ایرنا- رییس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری از رسیدگی به مشکلات قضایی بیش از ۳۴ هزار نفر از شهروندان در جلسات ملاقات عمومی مقامات قضایی استان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری، احمدرضا بهرامی در نشست مشترک شورای عالی قضایی و شورای قضایی استان‌ها که به صورت ویدئو کنفرانس به ریاست حجت‌الاسلام و المسلمین اژه‌ای رئیس قوه قضاییه برگزار شد،افزود: در سال گذشته ۲۵۸ هزار و ۱۰۸ فقره پرونده به دادگاه‌های استان وارد شد که با احتساب پرونده‌های مانده از سال‌های گذشته در مجموع تعداد ۲۵۶ هزار ۲۲۶ پرونده رسیدگی و به صدور رای منجر شد.

وی گفت: در همین مدت از مجموع آراء صادره در دادگاه‌های بدوی استان ۲۰ درصد به محاکم تجدید نظر ارجاع شد که تنها سه درصد این آرا نقض شد.

بهرامی با بیان اینکه پارسال ۹۳ درصد از پرونده‌های معوق در دادگاه‌های استان مختومه شد،افزود: به منظور سهولت در امر رسیدگی و تسریع در صدور آرا، تعداد هفت هزار و ۴۵۳ جلسه دادرسی الکترونیکی برگزار شد.

رییس شورای قضایی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به عملکرد شورای حفظ حقوق بیت‌المال و سرمایه‌گذاری در استان افزود: پارسال با تلاش اعضای این شورا از فعالیت مجدد ۳۱ واحد تولیدی و اشتغال ۱۸۰ کارگر حمایت شد.

به گفته وی، پارسال ۴۶ هکتار از اراضی ملی متصرف شده به بیت‌المال بازگردانده و ۲۹ هکتار از زمین‌های که کاربری آنها تغییر داده شده بود نیز اعاده وضعیت شد.

بهرامی میزان اراضی آزاد شده در حریم رودخانه‌ها را ۹ هکتار عنوان کرد و گفت: در این مدت ۴۸ هزار و ۷۶۳ پرونده با قابلیت صلح و سازش در شوراهای حل اختلاف مورد رسیدگی قرار گرفت که از این تعداد ۱۸ هزار و ۵۵۱ پرونده با میزان تقریبی ۳۸ درصد به صلح و سازش مختومه شد.

وی افزود: با همت کارکنان و اعضای شوراهای حل اختلاف پارسال ۱۱ فقره پرونده قتل با محکومیت قصاص، به صلح و سازش منجر شد و تعداد ۱۲ نفر از مجرمین این پرونده‌ها با رضایت اولیای دم از زندان آزاد شدند.

بهرامی راه‌اندازی ۳۴۱ هیات صلح در استان و کسب رتبه پنجم در پیشبرد اهداف مدل تعالی قضایی در کشور را از دیگر اقدامات صورت گرفته در شوراهای حل اختلاف استان برشمرد و گفت: در حوزه معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری با حمایت از ۱۲۰نفر از ایتام مقام برتر را در استان کسب کرد.

وی همچنین افزود: بازدیدهای موردی مقامات قضایی در ۱۲ مسجد استان نیز که توسط امور فرهنگی دادگستری برنامه‌ریزی و اجرا شد موجب کسب رتبه برتر دادگستری استان در کشور شد.

رییس کل دادگستری استان در پایان برگزاری ۱۶ دوره آموزشی ویژه کارکنان قضایی، ۲۵ دوره آموزشی ویژه کارکنان اداری و ۶۷ نشست قضایی با حضور ۹۷ نفر از قضات را از دیگر اقدامات دستگاه قضایی استان در سال گذشته عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۱۱ شهرستان و جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha