۷ فروردین ۱۴۰۲، ۱۶:۳۷
کد خبرنگار: 3043
کد خبر: 85067596
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اجرای طرح‌های بهداشت و درمان در قزوین سرعت گرفته است

قزوین - ایرنا- عضو کمیسیون بهداشت و درمان و نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: بدنبال تخصیص اعتبارات جدید از سوی دولت، شاهد تسریع در اجرای طرح های بهداشت و درمان قزوین هستیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فاطمه محمدبیگی روز دوشنبه در بازدید از طرح های در دست اجرای بخش بهداشت و درمان قزوین افزود: با پیگیری های انجام شده و مساعدت وزارت بهداشت و درمان شاهد تخصیص ۱۶ میلیارد تومان به همراه ۲۰ میلیارد تجهیزات برای تکمیل مرکز تکامل کودکان در بیمارستان قدس قزوین بودیم.

محمدبیگی گفت: این مرکز برای تشخیص، غربالگری و درمان اختلالات تکاملی کودکان است که در دنیا برای آن سرمایه گذاری زیادی می کنند چرا که پیشگیری کننده خیلی از معلولیت ها و بیماری ها از سن کودکی است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: پیش از این در کشور پنج مرکز تکاملی از این دست داشتیم و به زودی قزوین نیز به جمع استان ها دارا این مرکز افزوده می شود.

وی اظهار کرد: عملیات اجرایی ساخت مرکز تکاملی از سال ۹۷ کلید حورده بود اما به دلیل مشکلات مالی در همان مراحل ابتدایی متوقف شده بود و با پیگیری های دانشگاه علوم پزشکی شاهد مراحل پایانی این پروژه هستیم.

محمدبیگی گفت: مرکز درمان اختلالات خواب کودکان قزوین که از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است در نوع خود در کشور بی نظیر است و امیدواریم با کمک وزارت بهداشت زودتر شاهد تکمیل آن باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اختصاص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای انتقال بیمارستان روان درمانی ۲۲ بهمن به ساختمان جدید،گفت: امیدواریم با تکمیل تجهیزات این بیمارستان بزودی شاهد انتقال آن از ساختمان قدیمی فعلی باشیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: شاهد تسریع در اجرای بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی قزوین هستیم و سقف پنجم این مرکز بزرگ درمانی نیز زده شده است، این در حالی است که در دولت قبل این پروژه مسکوت مانده بود.

وی اظهار کرد: پیگیر تخصیص اعتبارات سفر رئیس جمهور برای سرعت بخشیدن به این پروژه بزرگ درمانی هستیم تا سال آینده شاهد افتتاح فاز اول آن باشیم.

محمدبیگی با بیان اینکه مردم قزوین از کمبود سرانه تخت بیمارستانی رنج می برند و مجبور به مراجعه به سایر استان ها هستند،اظهار کرد: امیدواریم با تکمیل طرح های جدید بیمارستانی از جمله پروژه جدید در آبیک و تکمیل بیمارستان های در دست ساخت در قزوین شاهد رفع این مشکل باشیم.

وی افزود: در زمینه تامین مسکن پزشکان نیز باید اعتبارات استانی و ملی لازم تخصیص یابد تا شاهد رفع مشکل حضور و اقامت پزشکان متخصص باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha