۷ فروردین ۱۴۰۲، ۱۷:۳۷
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85067647
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

دستاوردهای ورزش استان سمنان در سال ١۴٠١ چه بود؟

۷ فروردین ۱۴۰۲، ۱۷:۳۷
کد خبر: 85067647
دستاوردهای ورزش استان سمنان در سال ١۴٠١ چه بود؟

سمنان - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان با ارایه گزارشی از عملکرد ورزشکاران استان در مدال‌آوری و عضویت در تیم‌های ملی، به دستاوردها و برگزاری رویدادهای متنوع در رشته‌های مختلف اشاره کرد. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمدتقی علوی روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: در استان سمنان بیش از ۴۴ هزار ورزشکار سازمان یافته فعالیت می‌کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان در تشریح عملکرد این اداره کل افزود: سال ۱۴۰۱ فعالیت ۶۵ باشگاه ورزشی تمدید و جهت پرداخت ۱۱ فقره وام اشتغال به ارزش بیش از ۶ میلیارد تومان معرفی شدند.

وی اظهار کرد: در ٢ سال اخیر و در راستای ارائه خدمات اداره کل در قالب ارتقای سطح خدمات دولت در درگاه ملی (سامانه ثبت صدور مجوزهای ورزشی) ۸۸ باشگاه ورزشی جدید در استان سمنان تاسیس شد و هم اکنون ۵۹۷ باشگاه در استان در بخش بانوان و آقایان فعالیت می کنند.

دستاوردهای ورزش استان سمنان در سال ١۴٠١ چه بود؟

علوی از دعوت ۱۹۶ ورزشکار استان سمنان به اردوی تیم های ملی کشور خبر داد و افزود: ۵۰ هیات استانی و بیش از ۳۵۰ هیات شهرستانی در استان سمنان فعالیت می کنند که با توجه به ابلاغ آیین نامه جدید فعالیت هیاتهای ورزش استانی و شهرستانی مورخ سیزدهم آذر ١۴٠١ اداره کل درصدد است تا با رعایت مفاد آیین نامه و ارائه خدمات هیاتها ، دفاتر هیاتهای استانی با اطلاع رسانی از قبل فعالتر شوند و حضور اعضای هیات رئیسه در محل دفتر مشخص شود.

وی توجه به اصل آموزش در ورزش استان سمنان را مهم و ضروری برشمرد و از برگزاری بیش از ۲۰۰ کلاس آموزشی در رشته های مختلف استان به عنوان بخشی از دستاوردهای مهم در حوزه آموزش یاد کرد و اظهار کرد: ۴۴ هزار و هفت ورزشکار سازمان یافته در استان فعالیت می کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان با اشاره به حضور پرشور بانوان در عرصه ورزش استان، در خصوص وضعیت و عملکرد این حوزه گفت : ۴۶ هیات استانی و ۱۹۱ هیات شهرستانی در بخش بانوان در ورزش استان فعالیت می کنند.

دستاوردهای ورزش استان سمنان در سال ١۴٠١ چه بود؟

وی از حضور ٢٠ هزار و ۵٢٩ ورزشکار سازمان یافته بانوان در این حوزه خبرداد و افزود: سه هزار و ۶٧٨ مربی، ٢ هزار و ٢١٢ داور ، ۵۰ نفر دعوت شده به اردوی تیم ملی و عضویت هفت نفر از بانوان در تیم های ملی و کسب ۱۶۶ مدال رنگارنگ از ورزشکاران بانوان استان در میادین مختلف ملی و بین المللی از اهم افتخارات ورزش بانوان استان سمنان در سال ۱۴۰۱ بود.

علوی، کمبود نیروی انسانی در حوزه های ستادی و شهرستانی را یکی از مشکلات حوزه اداری ورزش استان سمنان دانست و ادامه داد:۶۰ نفر رسمی۲۶ نفر پیمانی ۱۰ نفر قرارداد کار معین ۱۳ نفر کارگر موقت و چهار نفر در حوزه طرح در ورزش استان حضور دارند.

به گفته مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان، مهمترین دستاوردهای هیات های استانی در سال گذشته دعوت ۱۹۶ ورزشکار به اردوی تیم ملی ، حضور ۴۶ ورزشکار در تیم های ملی ،اعزام ۴۳۵ ورزشکار به رقابتهای قهرمانی کشور ، اعزام ۵۸ ورزشکار به رقابتهای آسیایی، جهانی و بین المللی، کسب ۳۱۵ مدال رنگارنگ در رقابت های قهرمانی کشور ،کسب ۴۰ مدال ورزشکار ملی‌پوش استان در رقابت‌های آسیایی ،جهانی وبین‌المللی ،حضور و شرکت ۵۰ تیم استان در لیگ های کشوری و میزبانی از ۱۳۸ رقابت کشوری و ۱۵ میزبانی اردوی تیم ملی بود.

وی افزود: با ارائه طریق استاندار سمنان در جلسات شورای تربیت بدنی و ورزش استان، تعداد میزبانی‌های مسابقات و اردوهای تیم ملی در جهت رونق کسب و کار گردشگری و بروزرسانی اماکن ورزشی با همکاری سایر دستگاهها اجرایی استان رو به افزایش است.

علوی از برگزاری ۹مجمع انتخاباتی در سال ۱۴۰۱ خبر داد و افزود: مجمع های انتخاباتی هیات‌های کاراته، اسکیت، ورزش‌های نابینایان و کم بینایان، جودو، ورزشهای رزمی، شنا، شطرنج، کبدی و تنیس روی میز در سال ١۴٠١ برگزار شد و مراحل قانونی برگزاری هفت مجمع دیگر با هماهنگی فدراسیونها انجام شده و در اسرع وقت برگزار می شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان در خصوص سومین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور گفت: در این دوره از المپیاد برای اولین بار فقط رشته های ورزشی المپیکی شامل ۲۱ رشته ورزشی برای آقایان و ۱۶ رشته برای بانوان در نظر گرفته شده بود که استان سمنان در سالهای گذشته و دور اول این مسابقات جایگاه سی و یکم کشور، دور دوم جایگاه سی و دوم کشور و امسال با اقدامات و برنامه‌ریزی های انجام یافته در طول سال و جلسات متعدد برگزار شده با روسای هیات و تلاش‌های شبانه روزی مربیان و ورزشکاران، استان توانست با کسب مدالهای مختلف در رشته های تکواندو، بوکس، جودو، شطرنج، زورخانه‌ای و پهلوانی، با پنج پله صعود به جایگاه بیست و هفتم کشور برسد.

وی کسب اولین مدال آسیایی کاراته توسط الینا صفاجو در کشور ازبکستان، کسب مدال قهرمانی کوراش توسط دنیا آقایی در کشور هندوستان، کسب اولین قهرمانی در مسابقات وزنه برداری کشور توسط غزاله احمدیان ، عضویت متین مقیمی در تیم ملی بدمینتون بزرگسالان برای نخستین بار، کسب رتبه های برتر کشوری در برگزاری طرح‌های ملی ورزش همگانی، ارتقا، پنج پله ای در ارزیابی مسابقات سومین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور را از اهم دستاوردهای حوزه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان برشمرد.

وی افزود: اداره کل ورزش و جوانان استان با انجام آیین بدرقه و استقبال از قهرمانان بین‌المللی و برگزاری آیین‌های تکریم و تجلیل از مدال آوران و قهرمانان آسیایی و جهانی و همچنین تجلیل و قدردانی از الگوهای برتر فرهنگ حجاب و عفاف و رسم جوانمردی در ورزش با حضور معاونین وزارت ورزش و جوانان، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان، استاندار سمنان و سایر مسوولان کشوری و استانی در تلاش است تا با امیدآفرینی و ارتقاء انگیزه در بین قهرمانان ، تعداد بیشتری از ورزشکاران استان به افتخارآفرینی و اهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران نائل شدند.

استان سمنان بر پایه سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ کشور با هشت شهرستان در مجموع افزون بر ۷۰۲ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha