طرح‌های بازآفرینی در لارستان با اعتباری افزون بر ۶۰ میلیارد ریال بهره‌برداری شد

لارستان-ایرنا- طرح‌های بازآفرینی در شهر لار با اعتباری افزون بر ۶۰ میلیارد ریال با حضور داریوش دهقان فرماندار ویژه لارستـان، مجید روستا عضو هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری و مدیرکل راه و شهرسازی لارستان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش دوشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، فرماندار ویژه لارستان در این مراسم گفت: اداره کل راه و شهرسازی لارستـان به عنوان یکی از اعضای ستاد بازآفرینی شهری تا کنون توانسته با حمایت شرکت بازآفرینی شهری و وزارت متبوع در این سه سال اخیر بیش از ٢٠٠ میلیارد ریال اعتبار اعم از قیر رایگان و پروژه های بازآفرینی در محلات هدف شهر لار توزیع کند.

داریوش دهقان افزود: با همکاری سازمان های متولی پروژه جداره‌سازی و کف‌سازی بازار قیصریه شهر لار به دلیل مخروبه بودن بافت اطراف بازار مشکلات عدیده‌ای از نظر بهداشتی، منظر و سیمای شهری و عبور و مرور برای ساکنان محله و کسبه ایجاد کرده بود بنابراین بهسازی این مکان ضروری به نظر می‌رسید.

وی ادامه داد: با توجه به وجود حجره‌های تجاری در ضلع جنوبی میدان قیصریه که به لحاظ اقتصادی بسیار با اهمیت هستند، حوزه نفوذ اقتصادی این محدوده فراتر از مرزهای سیاسی است، بنابراین نیاز به بهسازی کف پیاده‌رو در این مکان ضروری بود.

طرح‌های بازآفرینی در لارستان با اعتباری افزون بر ۶۰ میلیارد ریال بهره‌برداری شد

نماینده عالی دولت در لارستان بیان کرد: با اجرای پروژه احیا، بهسازی و نوسازی محور چهار راه پیروزی تا میدان مدرس، سطح پیاده‌رو با مصالح هماهنگ با بافت، سنگ فرش شد و با اجرای این پروژه ضمن دفع آب‌های سطحی، معابر نیز سنگ فرش شده و قدم مثبتی جهت رونق بازار برداشته شده است.

دهقان افزود: همچنین در خصوص سکونتگاه‌های غیررسمی نیز از جمله مهم‌ترین اقدام‌ها اجرای پروژه بهسازی معابر و اجرای کانال دفع آب‌های سطحی محله پشتویه به شمار می‌رود که این محل به لحاظ کالبدی فرسوده و فاقد تاسیسات زیرساختی مناسب است.

طرح‌های بازآفرینی در لارستان با اعتباری افزون بر ۶۰ میلیارد ریال بهره‌برداری شد

وی بیان کرد: با اجرای پروژه ضمن گازرسانی به منطقه توسط شرکت گاز و اصلاح کانال‌های دفع آب‌های سطحی، سطح کوچه‌ها نیز با مصالح متناسب با بافت، سنگ فرش شده است و این مساله باعث دمیدن روح تازه و جذابیت در محل سکونت اهالی خواهد شد.

فرماندار ویژه لارستان ادامه داد: پروژه جداره سازی و کف سازی محله امامزاده(پاقلعه) شهر لار به دلیل همجواری این پروژه با بنای تاریخی شهر امامزاده و لزوم بهسازی معابر اطراف ضمن تصحیح کانال دفع آبهای سطحی و سنگ فرش نمودن کوچه و پیاده رو با مصالح متناسب با بافت، باعث تسهیل در رفت و آمد شهروندان نیز شده است.

دهقان اضافه کرد: ارزش اعتبارات هزینه شده در این پروژه ها با هزینه بروز شده عددی بالغ بر ٦٠ میلیارد ریال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha