نماینده مجلس:زیرساخت‌های کاشت ۱۰ میلیون اصله درخت در چهارمحال و بختیاری فراهم شود

شهرکرد- ایرنا- رییس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری و نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی خواستار فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای کاشت ۱۰ میلیون اصله درخت در این استان شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد راستینه هفشجانی روز دوشنبه در دیدار نوروزی مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: طرح بزرگ کاشت یک میلیارد اصله درخت در کشور طی چهار سال آینده اقدام مطلوبی است که سهم استان در این طرح ۱۰ میلیون اصله مشخص شده است.

وی افزود: در همین راستا اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری زیرساخت‌های لازم برای عملیاتی شدن این طرح بزرگ و مهم را فراهم کند و دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این طرح همکاری لازم را داشته باشند.

راستینه تصریح کرد: اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری همچنین از ظرفیت، پتانسیل و توانمندی برخی فعالان گلخانه‌ها و نهالستان‌های حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان بهره‌گیری کند.

وی یادآور شد: اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری فعال‌سازی نهالستان شهرکرد با ظرفیت۴۰ هکتار با هدف تامین نهال مورد نیاز گونه‌های مختلف را در دستور کار خود قرار دهد.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با توجه به طراحی‌های اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در خصوص آبخیزداری و منابع‌طبیعی، نسبت به تکمیل طرح آبخیزداری جهانبین اقدام کند.

وی گفت: اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری برای رفع تداخلات و کمک به رفع مشکلات مردم شهرها و روستاهای مختلف استان اقدامات مطلوبی انجام داده است.

راستینه تاکید کرد: در همین راستا رعایت مقررات و عملیاتی شدن مصوبات سال ۱۴۰۱ در حوزه منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با جدیت پیگیری شود.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری ۳۱۱ هزار هکتار مساحت جنگلی دارد، بلوط ایرانی، بنه، زبان گنجشک، انواع بادام‌های کوهی، شن و درخت سرو کوهی از درختان غالب جنگل‌های استان هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha