۸ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۱۵
کد خبرنگار: 998
کد خبر: 85067955
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹۲ حادثه‌دیده سیلاب در خراسان جنوبی امدادرسانی شدند

بیرجند - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: به دنبال بارندگی‌های شب گذشته به ۹۲ حادثه‌دیده سیل و آبگرفتگی در شهرستان‌های طبس و فردوس امدادرسانی شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمدعلی کاوسی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: طی شبانه‌روز گذشته در ۲ شهرستان طبس و فردوس شاهد بارندگی‌های مطلوبی بودیم که منجر به وقوع سیلاب شد.

وی از تخلیه آبگرفتگی ۱۲ باب منزل مسکونی در منطقه چاه نو فردوس و تپه طاق طبس خبر داد و گفت: ۱۴ خانوار نیز به دلیل مسدود بودن مسیر جاده ده محمد به بردسکن در پایگاه‌ هلال احمر و مکان‌های عمومی اسکان داده شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی اظهار داشت: به دنبال صدور هشدار سطح زرد هواشناسی مبنی بر وقوع روان‌آب، تیم‌های هلال احمر برای امدادرسانی در حوادث احتمالی به حالت آماده‌باش کامل درآمدند.

سامانه بارشی جدید روز گذشته (دوشنبه) وارد خراسان جنوبی شد که جاری شدن روان‌آب و سیلاب را در برخی مناطق به دنبال داشت و هواشناسی در این خصوص هشدار سطح زرد صادر کرد.

همچنین دیشب بر اثر شدت بارندگی، طغیان رودخانه و سیلاب محور ده‌ محمد طبس به بردسکن مسدود شد و تعدادی از گردشگران گرفتار سیلاب در این منطقه امدادرسانی شدند.

این سامانه بارشی امروز هم فعال است.

جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی هفته گذشته نیز که سامانه بارشی فعال و هشدار سطح قرمز صادر شده بود، به ۲۵۶ حادثه‌دیده در سیل و آبگرفتگی در شهرستان‌های درمیان، زیرکوه، طبس و قاینات امدادرسانی کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha