۸ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۱۱
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 85068016
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پارسال ۲۹۶ گلزار شهدای خراسان شمالی ساماندهی شد

۸ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۱۱
کد خبر: 85068016
پارسال ۲۹۶ گلزار شهدای خراسان شمالی ساماندهی شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی گفت: ۳۷۹ گلزار شهدا در استان وجود دارد که سال گذشته ۲۹۶ گلزار با اعتبارات ملی و استانی ساماندهی شده است.

قاسم محمدزاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در مجموع ۱۰۰ میلیارد و ۶۹۷ میلیون ریال اعتبار ملی و استانی برای ساماندهی گلزار شهدا این استان مصوب شده است.

وی افزود: از مجموع این میزان اعتبار ۳۶ میلیارد و ۹۳۹ میلیون ریال اعتبار استانی و ۲۱ میلیارد و ۴۱۹ میلیون ریال نیز از منابع ملی تخصیص یافته است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی بیان کرد: ۳۷۹ گلزار در سطح استان با ۲ هزار و ۷۰۵ مزار شهید در استان وجود دارد که از این تعداد ۲۹۶ گلزار ساماندهی شده است.

محمدزاده با بیان اینکه ساماندهی هشت گلزار شهدای استان در دست اقدام است تصریح کرد: ۷۵ گلزار باقی مانده نیز در سال ۱۴۰۲ ساماندهی می شود.

وی افزود: گلزار شهدای شهرستان مانه و سملقان که ۹۱ مزار شهید را در خود جای داده است با ۲۰ میلیارد ریال اعتبار تا پایان فروردین ماه سال جاری به بهره برداری می شود.

وی گفت: گلزار شهدا پس از ساماندهی برای حفاظت و نگهداری از این ابنیه به شهرداری و دهیاری های استان واگذار می شود.

خراسان شمالی بیش از سه هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است، همچنین بیش از ۳۵ هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس در عملیات ها حضور داشته اند.

تعداد کل ایثارگران این استان ۱۰ هزار ۲۷۷ نفر، تعداد کل آزادگان ۳۹۷ نفر و جانبازان هفت هزار و ۲۳۲ نفر است.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد و در شمالشرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha