تردد در جاده‌های استان کرمانشاه از مرز چهار میلیون خودرو گذشت

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: از ۲۹ اسفند سال ۱۴۰۱ تا ۶ فرودرین ۱۴۰۲ بیش از چهار میلیون و ۲۶۴ هزار تردد در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه انجام شده که نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است.

«فریبرز کرمی» روز سه‌شنبه به ایرنا افزود: تردد وسایل نقلیه سبک طی این هفت روز سه میلیون و ۹۲۵ هزار خودرو ثبت شده که در مجموع نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است.

وی همچنین تردد وسایل نقلیه سنگین طی این مدت را ۳۳۹ هزار خودرو اعلام کرد که نسبت به مشابه سال گذشته ۱۷ درصدی رشد داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه در ادامه ترددهای ورود به استان کرمانشاه در این مدت ۳۳۵ هزار خودرو و ترددهای خروج از استان را ۳۲۳ هزار خودرو عنوان کرد.

کرمی همچنین به اجرای طرح پویش همراهان سفر ایمن در جهت کاهش تصادفات جاده ای اشاره کرد و گفت: همزمان با سراسر کشور طرح نوروزی پویش همراهان سفر ایمن در استان کرمانشاه در ۲ ایستگاه با برنامه های متنوع فرهنگی، هنری و ارائه پیام های ایمنی و ترافیکی در حال اجرا است.

وی در پایان از مسافران و کاربران جاده ای استان کرمانشاه خواست هرگونه انتقاد و شکایت خود از طریق سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها اطلاع دهند.

به گفته سرپرست اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمانشاه، یک میلیون و ۱۰۰ هزار گردشگر در تعطیلات نوروز امسال از جاذبه‌های تاریخی استان دیدن کردند

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۲۵ هزار و ۴۵ کیلومتر مربع مساحت، یک و نیم درصد مساحت کشور را به خود اختصاص داده است.

استان کرمانشاه دارای هشت هزار و ۵۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی، روستایی و بزرگراهی است که از این تعداد ۴۶۷ کیلومتر آن بزرگراه، ۴۷۳ کیلومتر راه اصلی، هزار و ۸۹۱ کیومتر راه فرعی و پنج هزار و ۲۲۰ کیومتر راه روستایی است.

همچنین ۹۲ درصد حمل و نقل در استان کرمانشاه از طریق جاده، پنج درصد هواپیما و سه درصد با قطار صورت می گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha