۸ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۳۷
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85068135
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

هفت طرح نیمه تمام ورزشی در خراسان‌شمالی تکمیل شد

۸ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۳۷
کد خبر: 85068135
هفت طرح نیمه تمام ورزشی در خراسان‌شمالی تکمیل شد

بجنورد- ایرنا- سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی گفت: هفت طرح از ۷۰ طرح نیمه تمام ورزشی استان سال گذشته تکمیل شد و باقی طرح ها همچنان در صف اخذ اعتبارات کشوری و استانی قرار دارند.

غلامحسین شاکری کوشکی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سالن ورزشی روستای "نوده" بجنورد، سالن های ورزشی روستای "خرمده شرقی" و "امند" در شهرستان مانه و سملقان، خوابگاه هیات والیبال بجنورد، خانه ورزش روستای "عشق آباد" مانه و سملقان، گود چوخه شهر "پیش قلعه" و گود زورخانه "بام و صفی آباد" اسفراین طرح های ورزشی است که سال گذشته به بهره برداری رسید.

وی افزود: برخی از این طرح ها حدود ۱۰ سال پیش کلنگ زنی و تعدادی با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد راکد مانده بود اما با آغاز نهضت تکمیل طرح های نیمه تمام و جذب اعتبار تکمیل شد.

شاکری کوشکی با اشاره به اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای تکمیل طرح های نیمه تمام ورزشی در سفر رییس جمهور به استان، گفت: از این میزان ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل سالن های ورزشی در شهرستان های شیروان و اسفراین اختصاص یافت که تا سال ۱۴۰۳ جذب خواهد شد.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی افزود: ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیز برای تکمیل مجتمع چند منظوره ورزشی بانوان و چمن های مصنوعی اختصاص یافته است که تا پایان سال ۱۴۰۲ جذب می شود.

شاکری کوشکی ادامه داد: همچنین ۱۲۰میلیارد تومان نیز برای تکمیل سالن ۶ هزار نفری شهرستان بجنورد اختصاص یافته که با جذب اعتبار این طرح تا سال ۱۴۰۳ تکمیل خواهد شد.

وی با اشاره به کلنگ زنی بزرگترین پیست اسبدوانی شمالشرق کشور در بجنورد، گفت: این مجموعه سوارکاری با ۲۸ هکتار زیربنا شامل رینگ اسبدوانی ۴۰۰ در ۷۰۰ متر مربع و خوابگاهی با ۲ هزار متر مربع زیربنا است.

وی تصریح کرد: این مجموعه پیشرفته با تمامی امکانات و در چند فاز اجرا می شود و تا ۲ سال آینده به بهره برداری می رسد و اعتبار آن بعد از نقشه برداری برآورد می شود.

خراسان شمالی با ۲۸ هزار ورزشکار بیمه شده دارای ۵۰ هیات ورزشی فعال است که ۲۱۸ فضای ورزشی برای ورزشکاران در این استان شمال شرق کشور وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha