دادستان همدان: یک هزار ۹۰۰ فرصت شغلی برای زندانیان فراهم شد

همدان- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان گفت: برای یک هزار و ۹۰۰ زندانی این استان سال گذشته فرصت شغلی ایجاد شده است.

«حسن خانجانی موقر» روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: تعدادی از این زندانیان در کارگاه های تولیدی داخل زندان فعالیت دارند و برخی هم در قالب طرح اعزام به کار یا همان رأی کار در کارخانه ها، واحدهای تولیدی و مؤسسات مختلف خارج از زندان مشغول به کار هستند.

وی افزود: کارگاه ها و واحدهای تولیدی در زندان شامل خیاطی، مبل و سبدبافی، فرش بافی، انگشترسازی، نجاری، میناکاری، معرق، آرایشگاه و تهیه غذا است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان همدان تأکید کرد: ارتقای توانایی ها و مهارت های شغلی زندانی برای ساختن دوباره زندگی او، امر مهمی محسوب می شود که نیازمند همراهی خیران نیز است.

خانجانی افزود: ایجاد فرصت های حرفه آموزی و اشتغالزایی با هدف کسب درآمد، در کاهش آسیب های اجتماعی برای زندانیان و خانواده های آنان مؤثر است.

وی اشتغال و حرفه آموزی به زندانیان را جزء اولویت ها و برنامه کاری دادستانی برشمرد و افزود: توجه به این مهم، سبب می شود تا زندانی پس از آزادی با فراگیری شغل به سمت کسب درآمدهای حلال برود.

دادستان همدان افزود: سه هزار و ۴۱۱ نفر از زندانیان سال گذشته برای کسب مهارت های شغلی ثبت نام کردند که از این تعداد سه هزار و ۲۴۰ نفر متناسب با استعدادهای خود در آزمون دوره های آموزشی حضور یافتند.

خانجانی موقر اضافه کرد: قراردادهایی با هدف حرفه آموزی با سازمان فنی و حرفه ای و بخش تحقیقات جهاد کشاورزی منعقد شده که در این راستا سال گذشته ۴۲۰ هزار و ۸۷۹ نفر ساعت آموزش مهارتی به زندانیان این استان ارایه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha