۸ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۱۳
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 85068321
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حدود ۸۰۰ هزار نفر به آستارا سفر کردند

آستارا- ایرنا- رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آستارا از سفر حدود ۸۰۰ هزار نفر در جریان دور نخست تعطیلات نوروزی ۱۴۰۲ (از ۲۵ اسفند تا هفت فروردین) و بازدید از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن کاظمی روز سه‌شنبه در مورد آخرین وضعیت اسکان و حضور گردشگران در شهرستان آستارا تشریح کرد: پیش‌بینی‌ها این بود که نوروز ۱۴۰۲ با توجه به پشت سر گذاشتن محدودیت‌های بهداشتی سه سال گذشته با جمعیت زیاد گردشگران در کشور، استان گیلان و به‌ویژه شهرستان آستارا روبه‌رو بشویم.

وی افزود: با وجود اینکه ۶ ماه گذشته برخی اتفاق‌های تلخی در کشور رخ داد و تریبون‌هایی از خارج و چهره‌هایی از داخل کشور بحث سکون و سکوت مردم را با توجه به آن مسائل مطرح می‌کردند تا شور و نشاط نداشته باشیم، خوشبختانه تا نیمه اول تعطیلات نوروزی شاهد شور و نشاط، طبیعت‌گردی و مسافرت همراه با احترام به ارزش‌های ملی و مذهبی کشور بودیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آستارا بیان کرد: مجموع ظرفیت‌های اقامتی این شهرستان شامل ۴۴ تاسیسات گردشگری از جمله هتل، هتل‌آپارتمان، و مسافرخانه با مجموع یک هزار و ۲۰۰ اتاق و چهار هزار و ۲۵۰ تخت گردشگری و ۱۰ هزار صندلی پذیرایی است و امسال ۱۱ مدرسه با ۶۸ کلاس نیز از سوی آموزش پرورش برای بحث اسکان به این ظرفیت اضافه شد.

وی اظهار کرد: مجموع اقامت ثبت شده در آستارا از ۲۵ اسفند تا پایان روز هفتم فروردین به ۵۱۵ هزار و ۸۰۰ نفر رسیده که از این تعداد بیشترین اقامت مربوط به خانه‌مسافرهای شخصی به میزان ۶۵ درصد و در رتبه‌های بعدی هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها و مجتمع‌های گردشگری بوده است.

کاظمی عنوان کرد: بخشی از مهمانان نوروزی پس از استفاده از مواهب طبیعی، تاریخی و اقتصادی آستارا را ترک کردند و برخی هنوز در شهرستان اسکان دارند که در این میان بیشترین تمرکز گردشگران در حیران، بازار ساحلی و مناطق ساحلی شهری لوندویل و آستارا بوده است.

وی با اشاره به برگزاری سه نشست هماهنگی ستاد خدمات سفر آستارا اضافه کرد: دستگاه‌های مختلفی از جمله هلال احمر، راهداری و نیروی انتظامی در برپایی ایستگاه‌های خدماتی همکاری داشتند و میراث فرهنگی در سه نقطه نسبت به ایجاد ایستگاه فروش صنایع دستی و اطلاع‌رسانی گردشگری اقدام کرد و در این راستا نزدیک به هفت هزار بروشور متناسب با سال جدید چاپ و توزیع شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آستارا گفت: گشت‌های مشترک با سایر اداره‌ها از جمله صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، بهداشت و درمان، اماکن و تعزیرات حکومتی برگزار شد و در حال حاضر به دلیل همزمانی نوروز با ماه رمضان با سرپرستی اداره تبلیغات اسلامی بازدید از نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی در دستور کار است و در نقاط تجمع گردشگران نمازجماعت در طول روز برگزار می‌گردد.

یک فوتی در دور نخست تعطیلات نوروزی

رئیس جمعیت هلال احمر آستارا نیز تشریح کرد: همزمان با آغاز طرح نوروزی از ۲۵ اسفند پنج نفر از نیروهای امدادی به صورت ۲۴ ساعته در پایگاه امداد و نجات جاده‌ای صیادلر این شهرستان پس از آموزش‌های لازم برای خدمات‌رسانی مناسب‌تر به هموطنان مستقر شدند.

بابک حیدرزاده افزود: یک مورد فوتی در صحنه حادثه، ۲ مورد سقوط از ارتفاع، یک مورد رهاسازی با ست امداد و نجات و چهار مورد اعزام به مرکزهای درمانی در این مدت داشتیم، ارایه خدمات سرپایی به ۱۱ نفر در محل حادثه صورت گرفت و ۱۷ نفر نیز به پایگاه امداد و نجات جاده‌ای آستارا مراجعه حضوری کردند و نیروهای مستقر اقدام‌هایی مانند کنترل فشارخون انجام دادند.

وی بیان کرد: همچنین در قالب طرح نوروزی پنچ نفر از نیروهای جوان و آموزش دیده هلال احمر روزانه در پست ایست و بازرسی آستارا مستقر شدند و اقدام‌های خوبی از جمله ایجاد فضای دوست‌دار کودک برای مسافران، آشنایی با فعالیت‌های هلال احمر و عضوگیری، ارایه آموزش‌های کمک‌های اولیه روزانه به ۵۰ نفر را در دستور کار قرار دادند.

رئیس جمعیت هلال احمر آستارا با اشاره به مراجعه بیش از ۲ هزار نفر به غرفه‌های هلال احمر و توزیع بروشور بین آنها، بیان کرد: آموزش اندازه‌گیری فشار خون، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، برپایی خیمه‌های نماز و ختم قرآن از دیگر فعالیت‌های این جمعیت بود.

شهرستان مرزی بندر آستارا که از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و تجاری گوناگونی برخوردار است، با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha