۸ فروردین ۱۴۰۲، ۱۷:۰۳
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85068384
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

مدیریت بحران البرز نسبت به ورود سامانه بارشی  سرد هشدار داد

کرج - ایرنا - مدیر کل مدیریت بحران استانداری البرز نسبت به ورود سامانه بارشی سرد به این استان از اواخر هفته جاری هشدار داد.

منوچهر غفاری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان، سامانه سرد و بارشی از روز جمعه ۱۱ الی یکشنبه ۱۳ فروردین ماه استان البرز را دربرمی گیرد.

وی بیان کرد: تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از فعالیت سامانه سرد برای روزهای جمعه تا شنبه در منطقه البرز مرکزی می باشد که به موجب آن کاهش محسوس دما و در برخی نقاط دمای زیر صفر درجه سانتیگراد برای دمای کمیته به ویژه در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده پیش بینی می شود.

غفاری گفت : این سامانه جوی با خسارت احتمالی برای کشاورزان و باغداران همراه است که باید اقدامات پیشگیرانه انجام دهند.

وی ، کاهش محسوس دما ( هفت تا ۱۰ درجه سانتیگراد ) را از جمله مخاطرات این سامانه برشمرد و افزود: فعالیت این سامانه از روز جمعه ۱۱ فروردین آغاز شده و تا روز یکشنبه ۱۳ فروردین ادامه خواهد داشت.

وی، تامین سوخت و سرویس و راه اندازی وسایل حرارتی و کنترل دما و رطوبت و تهویه در گلخانه ها، مصرف کودهای پتاسه و ترکیبات بر و روی و کودهای اسید آمینه به صورت غیر مستقیم در بالای تاج درختان جهت مقاوم سازی درختان به سرما را از جمله توصیه ها در این زمینه برشمرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha