۸ فروردین ۱۴۰۲، ۱۹:۵۰
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85068469
T T
۱۰ نفر

برچسب‌ها

باد گرم در راه گیلان است

۸ فروردین ۱۴۰۲، ۱۹:۵۰
کد خبر: 85068469
باد گرم در راه گیلان است

رشت _ ایرنا _ کارشناس هواشناسی گیلان گفت: بر اساس پیش بینی نقشه های هواشناسی، باد گرم همراه با افزایش دما از فردا چهارشنبه این استان را فرا می گیرد.

سمانه نگاه سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سامانه هوای جنوبی تا ظهر پنجشنبه در گیلان باقی می ماند و دمای هوا طی این مدت هشت تا ١٢ درجه سانتیگراد افزایش می یابد.

وی در ادامه با بیان اینکه با گذر باد گرم، سامانه بارشی از عصر پنجشنبه هفته جاری وارد گیلان می شود، اضافه کرد: با ورود این سامانه بارش باران، وزش باد و رعد و برق برای استان پیش بینی شده و دمای هوا ۱۰ تا ۱۵ درجه سانتیگراد کاهش خواهد یافت.

کارشناس هواشناسی گیلان با بیان اینکه این سامانه بارشی تا شنبه‌ هفته آینده در استان فعال خواهد بود، خاطر نشان کرد: دریای خزر هم با ارتفاع موج ۱۰ تا ۶۰ سانتی متر امروز و فردا برای فعالیت‌های دریانوردی و صید مناسب است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به وزش بادهای گرم طی روزهای آتی و با توجه به‌تعطیلات نوروزی و ازدحام خیل گردشگران در استان ازمردم خواست: با توجه به سرعت باد به ویژه در مناطق جنگلی از روشن کردن به شدت پرهیز کنند. بیشتر بخوانید: مدیریت بحران گیلان نسبت به وزش باد گرم و سیلابی شدن رودخانه‌های استان هشدار داد

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان نیز گفت: با توجه به پیش بینی وضعیت زرد هواشناسی مبنی بر وزش باد گرم در استان ار مسافران و هم استانی ها خواست تا از روشن کردن آتش در مراتع و مناطق جنگلی خودداری کنند.

سرخوش کرم زاده عصر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر ضرورت حفظ جنگل ها و مرانع گیلان اظهار کرد: شماره‌های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ برای اطلاع رسانی مردم در صورت مشاهده آتش در جنگل‌ها و مراتع فعال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha