طرح ویژه ترافیکی در راه‌های خراسان جنوبی اجرا می‌شود

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: لازم است طرح ویژه ترافیکی و ایمنی با تامین امکانات و نیروی انسانی مورد نیاز برای موج دوم سفرهای نوروزی و کاهش تصادفات جاده‌ای در این استان اجرا شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا جواد قناعت سه‌شنبه شب در نشست مشترک ستاد اجرایی خدمات سفر و شورای راهبری تصادفات استان خراسان‌ جنوبی افزود: این طرح با همکاری پلیس راه، اورژانس، راهداری و هلال احمر با محوریت معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و پشتیبانی فرمانداران تهیه و برای روزهای پایانی تعطیلات نوروزی از ۱۱ تا ۱۵ فروردین ماه اجرا شود تا مسافران با آسودگی بیشتری به مقصد برسند.

وی خواستار اقدامات نو و موثر در راستای کاهش تصافات جاده‌ای استان شد و گفت: علاوه بر توجه به همه محورهای مواصلاتی باید نسبت به محورهای فردوس - بشرویه، سه راهی دیهوک به طبس، دیهوک - راور و طبس - یزد حساسیت بیشتری داشته باشیم.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به تشکیل کمیته‌های سیزده‌گانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان ادامه داد: دغدغه‌های موجود با استفاده از تجربیات سال گذشته پوشش داده و بیش از ۹۰ درصد نقاط ضعف سال‌های قبل برطرف شد.

وی گفت: با تعامل، هم‌افزایی و همدلی خوبی که بین دستگاه‌های متولی در استان وجود دارد، همه دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران نوروزی پای کار آمدند و در ۱۸ نقطه حادثه‌خیز خراسان جنوبی سیاه چادرها و استراحتگاه‌های موقت ایجاد شده است.

قناعت افزود: با وجود همه تلاش‌های صورت گرفته بررسی‌ها نشان می‌دهد که عوامل انسانی زمینه‌ساز ۵۰ تا ۶۰ درصد تصادفات و تلفات جاده‌ای در محورهای مواصلاتی استان بوده اما باید نهایت تلاش خود را انجام دهیم تا در صورت امکان حتی جلوی یک فوتی را بگیریم.

وی عنوان کرد: خراسان جنوبی در اکثر شاخص‌هایی که وزارت کشور و وزارت میراث فرهنگی ارائه می‌کنند وضعیت خوبی دارد به جز فوتی‌های ناشی از تصادفات که نسبت به سال گذشته ۲ برابر شده است لذا با توجه به افزایش تلفات جاده‌ای، مدیران استان باید توجه ویژه‌ای برای کاهش این آمار داشته باشند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در روزهای باقیمانده با تقویت نقاط قوت باید اقدامات لازم برای رفع نقاط ضعف احتمالی صورت گیرد و فرمانداران، اعضای ستادهای اجرایی خدمات سفر شهرستان‌ها، نیروهای امدادی و پلیس باید تا ۱۵ فروردین به شکل ویژه پیگیر موضوعات مرتبط با سفر باشند.

وی افزود: بعد از موضوع مهم تلاش برای کاهش فوتی‌های ناشی از تصادفات مواردی چون تامین ارزاق عمومی، اسکان مسافران و ایمنی جاده از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است که باید نسبت به آن اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

قناعت تصریح کرد: موضوع ایمنی راه‌ها و کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای نه تنها باید دغدغه پلیس باشد بلکه باید به صورت خاص و ویژه دغدغه همه ما باشد چرا که فوت ۲۲ نفر از هموطنان در محورهای مواصلاتی استان طی نوروز امسال و در فصل شادی و سرزندگی بسیار تلخ است.

وی گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران نباید فقط منتظر دستورالعمل‌ها باشند بلکه هر اقدامی که در راستای کاهش تصادفات و ایمنی جاده‌ها لازم است، انجام دهند.

استاندار خواستار تقویت نیروهای امدادی و پلیس در جاده‌های خراسان جنوبی شد و گفت: محورهای اصلی و شریانی استان به ویژه در شهرستان طبس باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرند.

وی بیان کرد: ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی در خراسان‌ جنوبی قبل از سال نو جلسات خود را شروع کرد که به طور مستمر ادامه دارد و کمیته‌های ذیل ستاد اجرایی خدمات سفر تا ۱۵ فروردین فعال هستند.

قناعت با تبریک سال نو و حلول ماه رمضان افزود: امیدواریم با هم‌افزایی خوبی که در بین دستگاه‌ها و قوای مختلف در کشور وجود دارد، در سال جدید شاهد توفیقات بیشتر دولت و گشایش‌های اقتصادی در امور مردم باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: براساس تحلیل‌های صورت گرفته، تعداد تصادفات و تلفات جاده‌ای استان در نوروز امسال تاکنون ۱۰۰ درصد افزایش یافته و تاثیر عامل انسانی در این حوادث بسیار زیاد است.

علیرضا عباس‌زاده با اشاره به اینکه همه مدیران دستگاه‌های اجرایی در عملیاتی کردن مصوبات ستاد خدمات سفر پای کار هستند افزود: هرچند با توجه به افزایش ترددها در جاده‌های خراسان جنوبی درصدی از سوانح قابل پیش‌بینی است اما با بررسی تصادفات انجام شده در نوروز سال جاری به خوبی مشخص می‌شود که نقش عامل انسانی در این تصادفات پررنگ است.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم استان ایمنی جاده‌ها و کنترل ترافیک است گفت: همه مدیران پای کار هستند و فرماندهی انتظامی استان نیز با تمام قوا وارد میدان شده و در حال خدمات‌رسانی است.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: تا هفتم فروردین امسال در تصادفات جاده‌ای استان ۲۲ نفر جان خود را از دست دادند این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته ۱۱ نفر در تصادفات برون شهری خراسان جنوبی فوت کردند.

وی افزود:  ۱۰ کشته از ۲۲ فوتی تصادفات جاده‌ای استان در این مدت مربوط به حوزه طبس است که در همین راستا تصمیماتی برای تقویت شرایط موجود در جاده‌های این شهرستان اتخاذ شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha