خزایی: با کار شکنی آمریکا به مسترالمپیا نرسیدم

تهران- ایرنا- تنها داور حرفه‌ای بدنسازی کشور درباره عدم حضورش در مسترالمپیا ۲۰۲۲ گفت: برای داوری در این مسابقات دعوت شده بودم اما آمریکا ویزای من را ریجکت کرد و این کار شکنی موجب شد نتوانم در مسترالمپیا حضور داشته باشم.

به گزارش ایرنا، اکبر خزایی تنها داور حرفه‌ای بدنسازی ifbb pro در کشور است. وی برای دومین بار طی یکماه گذشته توسط مسئولین برگزاری مسابقات بدنسازی ifbb pro جهت قضاوت دعوت شد.

در گذشته نیز او برای قضاوت این مسابقه دعوت شده بود اما سختی اخذ ویزا باعث شد او اقدامی برای این رویداد ورزشی نکند.

اکنون مسئولان برگزاری این رقابت در مراکش برای دومین بار از او دعوت بعمل آورده و متعهد شدند تا اقدامات لازم برای اخذ ویزای این داور حرفه‌ای بدنسازی را نیز انجام دهند. او پیگیری‌های زیادی نیز برای این کار انجام داد.

در سال ۲۰۲۲ اکبر خزایی برای قضاوت رقابت‌های بدنسازی گرند پریکس میامی آمریکا نیز دعوت شد که علی رغم دعوت‌نامه و پیگیری‌های مکرر فدراسیون جهانی حرفه‌ای بدنسازی، متاسفانه سفارت آمریکا در شهر مسقط عمان به دلایل نامعلوم او را ریجکت کرد و با صدور ویزای این داور حرفه ای ایران، موافقت نکرد. در صورت صدور ویزای آمریکا او یکی از داوران حاضر در رقابت مسترالمپیا ۲۰۲۲ بود که این امر انجام نشد.

تنها داور حرفه‌ای بدنسازی ایران: با کار شکنی آمریکا به مسترالمپیا نرسیدم



اکبر خزایی در این خصوص طی گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا، اظهار داشت: تا این لحظه تصمیم دارم در چند مسابقه حرفه‌ای بدنسازی در سال ۲۰۲۳ قضاوت کنم که مسابقات حرفه‌ای آمریکا و مسترالمپیا هم در بین آنهاست اما ترس از ریجکتی مجدد ویزا توسط آمریکا من را برای اقدامات لازم مردد کرده است. در صورتیکه از موافقت دولت آمریکا اطمینان حاصل کنم حتما اقدامات لازم را انجام خواهم داد.

اکبر خزایی که از مربیان بین المللی بدنسازی است و سال ۱۳۹۲ بعنوان مربی تیم ملی فیتنس ایران نیز منصوب شده بود درحال حاضر تنها داور حرفه‌ای بدنسازی ایران در فدراسیون بدنسازی حرفه‌ای جهان یا همان ifbb pro است.

او پس از گذراندن آزمون و مراحل قانونی در سال ۲۰۲۲ به این جایگاه دست یافت و طی ۱۶ سال گذشته به ترتیب عناوین داوری ملی ایران، آسیایی و جهانی را یدک می‌کشید تا آنکه در سال ۲۰۲۲ بعنوان اولین قاضی بدنسازی حرفه‌ای به این جایگاه دست یافت و این افتخار را برای ورزش کشور به دست آورد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha