۹ فروردین ۱۴۰۲، ۸:۱۱
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85068633
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

نماینده مجلس: مهار تورم اهتمام جدی و هماهنگی قوای سه گانه را می طلبد

همدان- ایرنا- نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب نامگذاری سال ۱۴۰۲ را بر این محتوا انتخاب کردند که دولت، مجلس و قوه قضائیه با هماهنگی، اهتمام و قوت هر چه بیشتر برای کنترل و مهار تورم تلاش کنند تا بتوان رشد اقتصادی را بالا و نرخ تورم را پایین‌ آورد و این کار شدنی است.

حجت الاسلام "احد آزادیخواه" روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا اظهار داشت: افزایش رشد اقتصادی و کاهش نرخ تورم در کشور شدنی است و همه باید اهتمام جدی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: اینکه رهبر فرزانه انقلاب عملا شعار امسال را از سبد اقتصادی انتخاب کردند، حامل یک پیام محرز و مشخص است که اصلی‌ترین مطالبه و نیازمندی جامعه امروز ما موضوع اقتصادی و معیشتی است و باید با قوت و قدرت بسیار بیشتری نسبت به موضوعات دیگر به آن پرداخته شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس ادامه داد: اگرچه سایر مسائل همچون سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و امنیتی نباید مورد غفلت واقع شود، اما مسائل اقتصادی، مهمترین مسائل روز جامعه است.

حجت الاسلام آزادیخواه یادآور شد: تورم و گرانی که امروز برخی از دهک‌های جامعه را به شدت تحت فشار قرار داده و سفره‌ها را کوچک و زندگی را بر خانواده‌ها سخت کرده، بر کسی پوشیده نیست.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مهم نیست عوامل تورم چه کسانی و یا چه چیزهایی است و اینکه چه عوامل داخلی و خارجی و یا عوامل مشترک داخلی و خارجی، هر عاملی که باعث تورم است، باید مهار شود، اگرچه کار سختی است و قبول داریم در شرایط تحریمی هستیم، اما شدنی است.

حجت الاسلام آزادیخواه گفت: اتفاقی که در روزهای پایانی سال افتاد و کام مردم شیرین شد، ارتباط با برخی کشورهای منطقه و توسعه روابط سیاسی بود.

وی تصریح کرد: این نشان می‌دهد که ما می‌توانیم با یک دیپلماسی وسیع در جهان اسلام و کشورهای منطقه، خلاء‌هایی که در خروج آمریکا از برجام برای ما اتفاق افتاد را جبران کنیم و به کشورهای اتحادیه اروپا انگیزه دهیم که به سمت جمهوری اسلامی بیایند و این مشکل اقتصادی مدیریت شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نکته مهم دیگری که شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب مورد تاکید قرار گرفت، رشد تولید بود که رهبری فرمودند چاره‌ای جز رونق تولید در شرایط کنونی نداریم.

حجت الاسلام آزادیخواه یکی از مهمترین عوامل بالا رفتن نرخ دلار و اثر منفی آن بر جامعه و بازار را واردات بی‌رویه عنوان کرد و گفت: هر اندازه نیازمندی ما به ارز بیشتر باشد، گرفتاری ما نیز بیشتر می‌شود.

به گفته او؛ راه برون رفت از این مشکل این است که تا می‌توانیم از جوانان خلاق، پویا، ایده‌پرداز، کارآفرین و خوش فکر استفاده کنیم و ایده‌های آنان را در شرکت‌های دانش‌بنیان بارور و تبدیل به کالا و تجاری‌سازی کنیم و لحظه به لحظه استغنا و بی‌نیازی‌مان از واردات بیشتر شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید یک کشور صادرات محور شویم نه واردات محور، ادامه داد: این امر مهم باید در دولت مردمی و انقلابی سیزدهم که چشم‌ها به آن خیره و امیدها به آن بسته شده و دولت کار و تلاش، پویایی، عدالت‌محور و استکبارستیز است، محقق شود.

حجت الاسلام آزادیخواه با تاکید بر اینکه نباید شائبه رونق واردات به جای رونق تولید در این دولت رنگ واقعیت بگیرد، گفت: اگر رونق تولید اتفاق بیفتد، آینده خوبی در کشور رقم خواهد خورد.

به گزارش ایرنا؛ شعار سال ۱۴۰۲ از سوی رهبر معظم انقلاب به نام "مهار تورم، رشد تولید" نامگذاری شر.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha